Gå til innhold

Kjøp av stasjonær spill-pc og 3d skjerm(ca 10k)


Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt til å kjøpe en ny stasjonær pc. Har for øyebliket en HP stasjonær som er omkring 4-5 år gammel som jeg kjøpte hos expert for omkring 10k tror jeg. Til dette har jeg en Benq 24, usikker på hvilken modell men tror det er en BenQ 24" LED GL2460.

 

Har altså tenkt til å kjøpe en ny pc i hovedsak for spill som feks total war, og bf4 når det kommer. Kommer mest sannsynlig ikke til å redigere noe film eller bilder.

Har sett meg litt rundt på komplett.no etter "pc i deler" pakker og ferdigbygget, og leter etter noe på rundt 10k. Kan svært lite om komponenter og om hva som er bra/dårlig til ulike ting og kunne derfor trengt noen gode råd og tips.

Har ikke noe å utsette på benQ skjermen men har tenkt til å kjøpe en skjerm nr2 og har lyst til å prøve ut 3d, syntes denne her så grei ut

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648274#reviews. Pcen bør helst kunne takle 2 skjermer.

 

Når det kommer til valg av pc, har jeg prøvd en av "pc i deler" pakkene på komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757283

Personlig syntes jeg denne virket utrolig grei og kabinettet råkult ;), men er det noen "pc i deler" pakker eller ferdigbygget pcer jeg burde velge istedenfor?

 

Har sett litt på disse pakkene også. Er det noen store forskjeller?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751604

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783618

 

Er det mye å hente på å kjøpe "pc i deler" i forhold til ferdigbygget pc?, ser man bare får 1 år garanti på "pc i deler".

 

Setter stor pris på råd og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermen du foreslår er god, men du trenger nVIDIA 3D Vision 2 Wireless Glasses Kit og det betyr du i så fall er låst til Nvidia skjermkort for å få brukt 3d.

 

Ville heller anbefalt:

 

PC i deler - Core i5-4670K / GTX 770

Intel Core i5-4670K, Geforce GTX 770 2GB, Z87, 8GB DDR3, 250GB SSD, 650W PSU i dette tilfellet her, blir det for dyrt, se etter i5 3570k eller 2500k på bruktmarkedet siden på prosessoren er ikke mye å hente ved haswell, men skjermkortene har mere å si. Kjøp en god kjøler f.eks noctua ND 14 så du har muligheter for overklokking. Selvfølgelig er ikke GTX 670 så veldig dårlig heller men ville ikke gått lavere en det til gaming pc i dag.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Å spille i 3D er dobbelt så tungt som å spille uten 3D, og krever at du har nok skjermkortytelse til å få 100+ fps, helst 120 fps konstant.

Videre trenger du 3DVision-briller, som koster en tusenlapp.

Budsjettet ditt på 10 000 kr vil jeg påstå er særdeles optimistisk, og 3D er særdeles dyrt.

 

Det hjelper heller ikke at veldig mange som prøver 3D blir kvalme, kaster opp, får hodepine, og/eller vondt i øynene under bruk.

Lenke til kommentar

Takk for råd. Da dropper jeg 3d skjerm og kjøper en bærbar istedenfor som hadde vært greit for lan ;).

Hvilken bærbar pc ville dere ha anbefalt til rundt 10-12 k?, så nettopp på denne her Multicom Kunshan P170S 17.3" Full-HD og virket veldig grei med tanke på oppgraderingsmuligheter senere og slikt.

Lenke til kommentar

Ok, da så

Har sett på en ferdigbygget pc til 12400 på komplett.no, følgende komponenter:

 

Kabinett: CM Storm Trooper Gaming Big Tower

Strøm: Corsair CX 750M

Prosessor: Intel Core i5-4670K Processor Socket-LGA1150

Hovedkort: MSI Z87-G43, Socket-1150 ATX, Z87

Minne: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Kit w/2X HyperX Genesis 4GB DDR3

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0

SSD: Kingston HyperX 3K SSD 120GB

Harddisk: WD Desktop Green 2TB SATA

OS: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit

 

Hvordan ser denne her ut?, koster 12400 ferdigbygget hos komplett, koster ca 1000 kroner mindre for komponentene hos komplett uten bygging

Lenke til kommentar

Den skjermen du vurderte med 3d (BenQ xl2420t) er bra selv om du ikke skal spille i 3d. Den kan kjøre på 120hz og dermed får du dobbelt så mange bilder pr sekund. Har den selv, men har ikke fått brukt den på 120hz enda fordi jeg ikke har stasjonær pc enda, men har hørt at det er veldig bra. Det eneste negative er at synsvinkelen er litt dårlig vertikalt, men det er som regel ikke noe problem da den står på samme sted og det er gode muligheter for å stille inn vinkelen til skjermen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...