Gå til innhold

Skal ikke operatørbytte gå sømløst?


Anbefalte innlegg

Nå vet jeg at jeg skulle tatt opp dette for en uke siden, er så heldig at One Call aktiveres i morra, men det har seg sånn at jeg skulle bytte fra Telenor til One Call og jeg føler bare for å lufte litt ^_^

 

Trodde dette skulle gå relativt smertefritt, og tenkte at med dagens systemer slår vel bare den ene mobiloperatøren av sitt simkort dagen det andres aktiveres. At det på en eller annen måte hadde en kommunikasjon seg imellom.

 

Den siste uka i juni går jeg inn for å bytte fra telenor til One Call. Får en sms fra Telenor som er villige til å gi meg et bedre tilbud som jeg ignorerer. Torsdag den 27 juni skrur Telenor av nettet, One Call på sin side aktiverer ikke det nye simkortet før 4 juli. Det betyr 1 uke uten mobiltelefon, i en uke der jeg forventet endel opprigninger som vil gi meg jobbintervjuer eller muligheter for jobb. Kunne ikke kommet på et verre tenkelig tidspunkt.

 

Er det bare noe jeg innbiller meg, eller burde ikke et bytte gå relativt sømløst? Er ihvertfall glad jeg slipper å forholde meg til Telenor som jeg for det meste bare har hatt problemer med når det kommer til kundeservice :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg dessverre ikke noe mer å bidra med enn at de gangene jeg har skiftet på samme måten har jeg brukt telefonen frem til den ikke ringte mer, skiftet simkort til ny operatør og så vært oppe igjen ganske raskt.

Så jo, i min erfaring går slikt sømløst. Synes det høres rart ut med to så store operatører.

Lenke til kommentar

For en stund tilbake, så gikk jeg over fra Telenor til Talkmore og her gikk alt knirkefritt. Telefonen var oppe og gikk hele tiden frem til det var tid for å bytte simkort. Etter at jeg hadde byttet kort, sendt jeg noen test-sms og ringte til noen bare for å sjekke at alt var ok. Fikk så en melding fra Telenor der de registrerte mitt ønske om bytte av abon. og takket for at jeg hadde vært kunde.

 

Så enten har de oppdaget ting sent fra telenor sin side i mitt tilfelle, eller så har du kanskje vært ute for en av disse beryktede kundebehandlerene som ber folk reise til h... :ph34r:

 

For så vidt meg er bekjent, og jeg kjenner flere som arbeider i mobilforetninger, så er det ikke normal praksis å kutte fra operatør sin side før det nye er på plass. Men om det er Telenor som har kuttet for tidlig, eller One Call som ikke har meldt godt nok fra er en annen sak.

Lenke til kommentar

Etter nye reguleringer fra Post og Teletilsynet i 2013 skal en nummer portering i dag ta ca et par virkedager, tidligere var det rundt 10-14 dager, så at de mener de ikke kan aktivere sim-kortet først etter en uke stemmer ikke overens med dagens regler for porteringer.

 

Fikk du ikke en aktiverings dato fra OneCall når du bestilte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...