Gå til innhold

Tre spennende problemer! =)


OperaUser

Anbefalte innlegg

Sak:

 

Vil bruke DVD-spillern fra PC'en til å se film på TV.

 

 

Problem:

 

(1)

Får svart/hvit(iaff veldig lite farger). Har innstilt på PAL, bruker SCART fra pc til tv.

 

(2)

Nå bruker jeg TV-tool, men da kan jeg bare se i 10min. Hvilke softwares er å anbefale (helst gratis, helst send url)?

 

(3)

Jeg har Soundblaster Live! 5.1, kjøpte en fin kabel med røde og hvite inn/ut-kontakter (dere vet hva jeg mener, helt vanlig greie), men får ikke noe lyd. Jeg tror at jeg ikke kan bruke sånn hvit/rød i mitt lydkort, stemmer det? Hva kan jeg bruke?

 

Håper noen vet dette (og gidder å svare!), det vil jeg sette stor pris på.

 

mvh Sølve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har iallfall et svar på det tredje spørsmålet ditt :smile:

Sånn hvit/rød kan du ikke bruke på lydkortet, nei. Det du trenger er en overgang fra hvit/rød til en sånn tynn minijack-plugg. Minijack-pluggen kobler du så i front-out på lydkortet, og de hvite/røde pluggene i den andre enden kobler du i høyttalerne eller hva du nå bruker :smile:

(Hvis dette høres ut som om jeg snakker til en total nybegynner, er det fordi jeg er hjelpelærer på et IT-kurs for de som er helt blanke, og jeg har pause akkurat nå. Jeg blir litt 'forsinket' av det :grin:)

 

_________________

Pentium 3 933MHz

Abit BX133-RAID

GeForce2 MX-400 :sad:

384mb PC133 SDRAM

Aopen HQ45-tower (skal moddes :grin:)

Logitech Mouseman Dual Optical

 

(Alle grafikk-kort mottas med takk)

 

[ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-02-14 19:45 ]

Lenke til kommentar

Du sier ikke hva slags skjermkort du har, men dersom det er ATI er det hverfall veldig enkelt. Høyreklikker på dektop'en, properties->settings(flipp, dvs øverst i vindu)->advanced(knapp)->displays(flipp), etter det sier det seg selv hva du gjør. Kan også nevne at man bruker s-video mellom kort og tv(evnt kompositt). Dersom du har en kompositt/s-video overgang til scart, må du huske å sette ledningene på riktig plass. Dessuten er det en slik bryter på noen av dem, se hva denne gjør.

 

På min egen TV får jeg bilde på 2 kanaler, den ene er svart/hvitt. Kanskje du bør prøve mer der?

Lenke til kommentar

Så lenge du bruker Scart, så må du sørge for å sette Scartkontakten inn i den kontakten på TV`en din som støtter dette (AV1/AV2/AV3/AV4 osv, samme som du bruker til DVD ol., prøv deg frem), hvis TV`en din kunn har 1 Scart inngang som ikke støtter det så har du et problem.

Da må du kjøpe deg en vanlig TV omformer er jeg redd.

Lenke til kommentar

Må bare si at dette er et knallbra forum! Får jo gode svar på raPPen jo :]

 

vel, sliter og sliter, men kommer ikke så langt, her er en oppdatering:

 

-Bruker nå TVcc2000. Fortsatt s/v :sad:

-Det er bare 1 kanal som kan vise PC-bildet på TV'en.

-Scarten står i rett kontakt

-Har ASUS GF2 GTS skjermkort

 

Sølve

Lenke til kommentar

Mulig at jeg har funnet løsningen! Har ikke fått undersøkt det enda, men jeg tror problemet er at tv'en ikke støtter S-VHS. Jeg leste nemlig nettopp at forskjellen mellom VHS og S-VHS er at S-VHS splitter opp signalet til et signal med farger, og et med s/h. Derfor antar jeg at nå jeg sender ut S-VHS fra mitt skjermkort, og tv'en bare støtter VHS, så vil bare s/v-signalet "komme fram", følgelig s/v på tv'en :[

 

Litt bittert om det stemmer, men da vet jeg iaff at jeg må kjøpe en VHS-kabel :smile:

 

 

Sølve

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hadde det probleme for nokre år sidan..

Da såg eg dvd filmar fra pc til tv via videoredigeringskort/mpeg2 og lyden fekk eg fra lydkortet..Fekk først svart bilete..

Så skifta eg på noen innstillinger i programmet som fylgte med videoredigeringskortet og da fungerte det..Husker ikkje kva innstillingar og har ikkje pcén det var snakk om her for øyeblikket..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...