Gå til innhold

Kansje dette var noe å tenke på....


BlueSheep

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå funnet en billig plass til å bestille deler til men fremtidige pc.

Jeg satt sammen dette for totalt 10 000 kroner:

 

-Hyundai P910 PLUS TCO99, Monitor 19" TCO99 30-107KHz 1600x1200/85Hz BNC+D-sub Imagequest

 

-IBM 80GB Harddisk

 

-Aopen AK73-1394(a), Mainboard Socket-A VIA KT133A ATX Firewire 266MHz(hovedkort)

 

-Aopen HX08 ATX Maxi (kabinett)

 

-Apacer 256MB DDR(ram)

 

-Intel Intel Etherexpress PRO100 PLUS,10/100MB,I 559 Bulk(nettverkskort)

 

-AMD CPU Athlon XP 1800 1.53GHz Socket A 266FSB Tray(prosessor)

 

-Creative 7000000002112, VGA-Card Geforce 3 Titanium 200 64MB TV-Out DVI Retail (skjermkort)

 

Vet at jeg ikke har skrevet ned kjøling, men det finner jeg senere.

 

Så hva synes dere? Går dette fint sammen? Bra pris?

 

Gi meg tilbakemelding på hva som kunne vært bedre, ikke passer sammen, passer godt sammen osv.

 

Mvh

BlueSheep

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billige deler, men jeg ville lagt til noen hundrelapper for litt bedre kvalitet på utstyret.

 

Jeg ville så absolutt ikke satsa på harrdisker fra IBM etter GXP75 og GXP60-serien! Spesielt nå som vi har Seagate Barracuda IV og Western Digital et-eller-annet.

 

Blandt hovedkort vil jeg andefale Abit KR7A(RAID hvis du trenger det) eller EPoX EP-8KHA+. Soyo SY-K7V DRAGON+ er også noe du bør vurdere seriøst.

 

At Chieftec-kabinettene knuser AOpen er ikke til å komme bort i fra!

 

Cpu'en er et godt valg.

 

Ramen vet jeg ingenting om.

 

Blandt skjermkort vil jeg anbefale Gainward hvis du har planer om overklokking. Velg et av kortene med 3.8NS minne.

Hercules er også gode kort. Har et GF3 TI200 og er kjempefornøyd.

 

Ang. nettverkskortet; en gylden regel når en skal ha alt fra nettverkskort til routere er å kjøpe 3com eller Cisco. Der har du bestandig kvalitet med driverstøtte over alt hvor du kommer.

Lenke til kommentar

Quote:


Corleone skrev (2002-02-14 22:11):

Ang. nettverkskortet; en gylden regel når en skal ha alt fra nettverkskort til routere er å kjøpe 3com eller Cisco. Der har du bestandig kvalitet med driverstøtte over alt hvor du kommer.


 

Hvis du skal overklokke, så er 3com ikke særlig bra, med tanke på høy fsb hastighet, leste en test av nettverkskort under høy fsb, 3com kortet var noe eller det første som gav seg, det billigste kortet kom nesten best ut eller noe i den dur, det er vært å tenke på når man skal velge nettverkskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...