Gå til innhold

Problemer med nedlasting av mail etc. Samsung S4


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Samsung S4 med Android 4.2.2.

 

Jeg er koblet til wifi (nesten) hele dagen, men det er først når jeg detter ut av wifi at det komme beskjed om at jeg har fått mail, snapchat eller andre ting som bruker nett for å laste ned.

 

Jeg har opplevd dette på flere forskjellige nettverk og jeg vet at alle nettverkene jeg har prøvd fungere, for jeg kan gå på nett og manuelt laste ned mail o.l.

 

Jeg har prøvd å finne innstillinger på telefonen som avgjør hvordan diverse ting skal laste ned, men finner ikke noe.

 

Håper noen har en løsning på mitt problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jeg ikke opplevd med hverken S3 eller S4. Det eneste jeg ikke klarer å gjøre, er å sette opp Exchange mailen min første gang via nettverket på jobben. Dette pga en sikkerhetsfunksjon som ligger i WiFi nettet på jobben. Etter å ha satt den opp via GSM kan jeg fint koble til WiFi etterpå.

 

Kan det være noen parametere i WiFi nettene dere er koblet til som skaper problemene?

Lenke til kommentar

Kanskje det er konfigurert feil?

Hva er konfigurert feil?

 

Dette har jeg ikke opplevd med hverken S3 eller S4. Det eneste jeg ikke klarer å gjøre, er å sette opp Exchange mailen min første gang via nettverket på jobben. Dette pga en sikkerhetsfunksjon som ligger i WiFi nettet på jobben. Etter å ha satt den opp via GSM kan jeg fint koble til WiFi etterpå.

 

Kan det være noen parametere i WiFi nettene dere er koblet til som skaper problemene?

 

Jeg har prøvd flere forskjellige nett og opplever det samme uansett hvilket jeg er tilkoblet.

Lenke til kommentar

Den tjenesten. Har du sjekket om du har aktivert wi-fi overføring?

 

Jeg har lett igjennom innstillingene på telefonen sikkert 10 ganger, uten å finne noe som kan være feil.

Nå er det ikke helt sikkert at jeg leter på riktig sted, men jeg har vært igjennom det meste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har lett igjennom innstillingene på telefonen sikkert 10 ganger, uten å finne noe som kan være feil.

Nå er det ikke helt sikkert at jeg leter på riktig sted, men jeg har vært igjennom det meste.

 

Ok.

 

Btw, ikke for å irritere deg, men har du gjort et google søk om det? Kan godt være det finnes noe der.

 

Se på denne videoen, og se om det kanskje er noe du har oversett:

 

http://www.youtube.com/watch?v=K3wsWr21j4w

 

Fant et forum hvor samme problem har oppstått: http://www.galaxys4forums.net/forum/12-galaxy-s4-help/492-problems-e-mail-not-downloading.html

 

Welcome to the forum

I'm guessing you don't have your mail set to download headers only? You may want to try another mail client like MailDroid to see if the same problem exists. The default client works well for some people but IMO there are better options out there,

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Ok.

 

Btw, ikke for å irritere deg, men har du gjort et google søk om det? Kan godt være det finnes noe der.

 

Se på denne videoen, og se om det kanskje er noe du har oversett:

 

 

Fant et forum hvor samme problem har oppstått: http://www.galaxys4f...ownloading.html

 

Dette er ikke helt samme problem. Videoen løste(delvis) problemet med mail, blir fortsatt ikke lastet ned på GMail-appen da men...

 

Snapchat får jeg fortsatt ikke før jeg slår av wifi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...