Gå til innhold

Oppløsning på 55" Samsung


Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk,

 

Jeg kjøpte meg en ny 55" SAMSUNG 3D LED-tv idag. Koblet den opp til PC via HDMI, men jeg får ikke til å kjøre 1920x1080 oppløsning. Skjermen blir liksom "for stor", og oppgavelinjen synes såvidt.

 

Blir derfor nødt til å kjøre 1768x992 for at skjermen skal "passe" til oppløsningen.

 

Skjermkortet er av type GTX 580, og skal ifølge GeForce takle 1920x1080 fullhd.

 

Opplever også at musen "henger etter" over skjermen, som om jeg bruker en gammel trådløs mus. Har dette noe med oppløsningen å gjøre tro?

 

Spørsmålet er om jeg blir nødt til å kjøre 1768x992, eller er det noen muligheter for å få den opp til det som skal være "recommended", altså 1920x1080.

 

Takker for svar

 

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er delay bare på musa, så er jo problemet i PC-en. Men de fleste opplever mer eller mindre delay på alle moderne TV-er. Grunnen er at det er så mange bildeforbedringssystemer som jobber og gjør at det tar noen ms lenger tid å tegne opp bildet enn på PC-skjermer og gamle TV-er. Løsningen kan være å slå av f.eks. dynamisk kontrast, støyfilter, fargeforbedring, 100/200/400Hz o.l. hvis det er mulig. På din Samsung kan du prøve å sette bildemodus til underholdning og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...