Gå til innhold

Palestinsk bryllup


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle plassere denne tråden, så la den like så godt under religion.

 

Renholdsarbeideren på jobben inviterte meg nylig til et palestinsk bryllup denne helgen. Dette virket veldig morsomt helt til noen spurte meg hva jeg skulle ha på meg.

 

For hva SKAL man ha på seg i palestinske (muslimske?) bryllup? Jeg har lest noe på nettet, men alt jeg fant ut er at det er veldig stor variasjon ut i fra land, regioner og familie. Jeg fant dessverre ingenting om klesregler og skikker i palestinske bryllup, så håper noen her er mer opplyst enn meg.

 

Å spørre brudgommen blir vanskelig da bryllupet er i morgen og han ikke er å få tak i før neste uke :wee:

 

Jeg antar at jeg må bruke lang kjole, eventuelt dekke til skuldrene som også er normalt i kristne bryllup? Men er jeg nødt til å dekke til håret med noe? Eller vil de bli fornærmet av det? Er det noen fargevalg som er tabu (som rødt og hvitt kan være i kristne bryllup)?

 

Er det noe annet man kan gjøre som vil fornærme gjestene/brudeparet?

 

Om noen er i stand til å svare på dette, takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er norsk ville det vel være mer naturlig om du kom i det bryluppet som du normalt ville gått i et bryllupp? Hvoirfor denne bakover bendingen hele tiden liksom, der vi HELE tiden må ta hansyn til deres overtro mens de ikke bryr seg katta om å ta hensyn den andre veien, enten det er overtro eller ikke... de ville jo ikke gjort noe unntak for sine kleskoder om det var du som skulle gifte deg?

 

Så hvorfor ikke respondere naturlig og ikke gjøre deg til?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...