Gå til innhold

[Løst] i5-4670K vs i7-4770K


Smurfn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste spill jeg vet om som man får en real boost med HT (Hyper-Threading) som er forskjellen mellom i5-4670K vs i7-4770K er Crysis 3. Da får man en boost på 25%+ i fps på ultra settings.

 

Ellers får man en ytelsesboost ved rendringprogrammer som bruker flere tråder. Generelt sett så er det lite ytelsesgevinst.

Lenke til kommentar

Eneste spill jeg vet om som man får en real boost med HT (Hyper-Threading) som er forskjellen mellom i5-4670K vs i7-4770K er Crysis 3. Da får man en boost på 25%+ i fps på ultra settings.

 

Ellers får man en ytelsesboost ved rendringprogrammer som bruker flere tråder. Generelt sett så er det lite ytelsesgevinst.

 

med tanke på at jeg rendrer en del 3D og sånt burde jeg vel gå for 4770k da, tross prisforskjellen?

Lenke til kommentar

forskjellene mellom 4770K, 4770S og 4770 er? K er vel at den er ulåst så vidt jeg husker. betyr det at de andre ikke lar seg overklokke i det hele tatt? er ikke hardcore overklokker men liker å ha muligheten.

Endret av Smurfn
Lenke til kommentar

forskjellene mellom 4770K, 4770S og 4770 er? K er vel at den er ulåst så vidt jeg husker. betyr det at de andre ikke lar seg overklokke i det hele tatt? er ikke hardcore overklokker men liker å ha muligheten.

 

Kjøp 4770k. Overklokke er så lett at det er flaut. Om du overklokker til f.eks 42-4400mhz, så har du en grei boost uten å være redd for noe som helst. Og det kan ikkje non-K cpuene. Lett verdt pengene, og siden du rendrer litt, så er ekstra kraft bare digg ;)

Lenke til kommentar

Vel... Det kommer ann på kjølinga. Jeg har bare testet med vannkjøling, fordi det har jeg på bencheriggen. Og topplokket har jeg også tatt av på en av dem. Med grei luftkjøling ville jeg tro ca 75-80 grader på 4.4-4.6 ghz under max load. Altså grei temperatur. Ved å ta av topplokket synker temperaturen 15-20 grader.,

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kjøp 4770k. Overklokke er så lett at det er flaut. Om du overklokker til f.eks 42-4400mhz, så har du en grei boost uten å være redd for noe som helst. Og det kan ikkje non-K cpuene. Lett verdt pengene, og siden du rendrer litt, så er ekstra kraft bare digg wink.png

 

1. På forhånd, beklager at jeg drar opp en gammel tråd.

 

Jeg skal kjøpe 4770. Har vært ute av gamet ganske lenge (man glemmer slikt ved å bruke Mac....), og lurer på om du kan tipse til noen guider ang overklokking? Jeg har søkt litt rundt, men finner stort sett bare info for dem som allerede kan en del.

 

I min tid gjorde jeg dette i BIOS, men etter hva jeg har skjønt er det software som tillater dette i dag? Eller?

Endret av Woods
Lenke til kommentar

 

Du har tydeligvis ikkje delidda cpu med den temperaturen og lave spenningen :p

Har ikke det nei. Vurderer og delidde når jeg kjøper nytt kabinett.

Men synes det var en grei klokk, og gjennomsnitts temperaturen lå vel rund 60-65 grader.

Så blir artig og sjekke senere i spill hvordan det funker.

 

Akkurat ferdig og klokke gpu'en. Har ikke finjustert instillingene enda. Det tar jo en hel dag og styre med det klokke opplegget :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...