Gå til innhold

Sigmas lyssterke zoom blir billigere enn du tror


Anbefalte innlegg

Det er kun et fåtall sigmaobjektiver som er kompatible med dockingstasjonen.

 

Kanskje greit å nevne at denne enheten er tilpasset den nyeste produktserien:

 

"By connecting the USB cable to a computer, SIGMA USB DOCK enables photographers to update the lens firmware and adjust parameters such as focus. The adjustment is processed with special software (SIGMA Optimization Pro). The AF speed, focus limiter and OS function are also customizable for Sports lenses.

 

Compatible lens

35mm F1.4 DG HSM

30mm F1.4 DC HSM

17-70mm F2.8-4 DC MACRO OS HSM

17-70mm F2.8-4 DC MARO HSM

120-300mm F2.8 DG OS HSM"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+123412

Hvilket hus har du?

I noen hus kan du justere finjustere fokus med et gitt objektiv.(til en viss grad)

Canon 700D, såvidt jeg vet er det ikke mulig med dette huset.

 

Edit: Skal laste opp nye og bedre bilder snart (glemte å måle avstanden fra kameraet til fokuspunktet)

Endret av Slettet+123412
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

To nye tester av superobjektivet:

 

DxOMark - "Like the Nikon AF-S Nikkor 14-24mm f/2.8G ED before it, the Sigma is likely to be viewed as a disruptive innovation and genuinely means we no longer have to choose between the flexibility of a zoom over the imaging characteristics that were once only available with a prime."

 

Dpreview - "The Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM turns in an exceptional performance in our studio tests, in essence matching a selection of high quality primes.

Lenke til kommentar

Håper på mellomformatsoptikk som via vidvinkelconvertere blir særs lyssterk og god fullframeoptikk - Zeiss har gang i et objektiv jeg personlig mistenker er laget på den måten - den schwære Zeiss 1,4/55.

 

Og - heia Sigma som i stedet for superzoom har gått andre veien og laget en super zoom! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

SLR Gear er skjønt enige.

 

"SPECIAL NOTE: As you'll see below, this is an incredible lens at an amazing price vs. the competition. We believe it will be severely backordered."

 

"Shockingly sharp images at all apertures, even at ƒ/1.8, with excellent flatness of field and good control over chromatic aberration, distortion and vignetting make this lens a no-brainer for users of APS-C cameras looking to upgrade from their kit lens."

 

Glad jeg trakk kølapp relativt tidlig og med en fatning som ikke massene går for. Håper det sikrer meg et eksemplar før løvet faller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...