Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mye røyk ut av eksospotta


ozzyk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Generic Trigger 50 sm, og jeg sliter med mye røyk ut av potta. Har sett noen videoer av samme type på youtube, og av de ryker det ikke like mye av. Er det noen andre som sliter med det samme? Og noen som vet hva grunnen kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har den vært sånn lenge da? Og i såfall, er det tidvis?

 

Den er har vært sånn siden dag 1, når jeg kjøpte den ny( i fjor høst). Spurte de forhandlerne om hvorfor det ryker så fært, de sa det bare var normalt, men jeg lurer på om det er noe de bare sier for å slippe service osv pga. garantien. Det ryker hele tiden, eller når jeg gir gass da..

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har en Generic Trigger 50 sm, og jeg sliter med mye røyk ut av potta. Har sett noen videoer av samme type på youtube, og av de ryker det ikke like mye av. Er det noen andre som sliter med det samme? Og noen som vet hva grunnen kan være?

 

Hvit røyk fra eksosrøret = Vanndamp i eksosen.... Så du får håpe det "bare" er topppakninga som har røket.... :ermm:

Lenke til kommentar

Kan og være fuktig miljø der han bor.

 

Men jeg ville anbefalt TS og ta en tur til verkstedet og fått de til å sjekket opp i dette problemet.

 

Joda, hvis den hvite røyken bare kommer når motoren er kald, og er borte når motoren er varm, så kan det være fuktig miljø (men allikevel er det snakk om vanndamp). Hvis man opplever tiltagende hvit røyk når motoren er varm, så er det snakk om lekkasje av kjøleveske i motorsystemet.

Lenke til kommentar

Eneste måten han kan være sikker på at det er problemet er om kjølevæsken har minket siden kjøp.

 

Nå skal det jo sies at jeg på samtlige biler har eid har tidvis opplevd ha mengder med hvit røyk etter meg både ved varm og kald bil. Nå skal det jo sies at jeg bor like ved en innsjø, og har dette som en faktor i mitt problem.

Denne røyker forsvinner selvsagt etter en lengre kjøretur.

Lenke til kommentar

Eneste måten han kan være sikker på at det er problemet er om kjølevæsken har minket siden kjøp.

 

Nå skal det jo sies at jeg på samtlige biler har eid har tidvis opplevd ha mengder med hvit røyk etter meg både ved varm og kald bil. Nå skal det jo sies at jeg bor like ved en innsjø, og har dette som en faktor i mitt problem.

Denne røyker forsvinner selvsagt etter en lengre kjøretur.

 

Når motoren er varm, mener du..? :wee:

 

Hadde en bil med sprekk i toppen, der det stort sett bare kom hvit røyk under oppstart, og den mistet ikke så mye kjøleveske heller. Det største "problemet" var at det kom trykk fra motorens kompresjon inn i kjølesystemet. Det gikk bra under småkjøring, men ved lengre turer og stor fart, så kokte kjølevesken.

Lenke til kommentar

Hei igjen, og takk for gode svar! Etter at jeg fjerna plomba er det mye mindre røyk, så jeg tror ikke at det er noen pakning som har gått :)

 

Men her er ett nytt spørsmål, etter at jeg fjerna plomba går motoren varm etter 20 min kjøring ca. og jeg har ikke skiftet dyse enda, så regner med at det blir i orden etter at jeg skifter dyse..? Men hvilken dyse anbefaler dere? rundt 80?

Hva har mm å si her? Og hva er PWK-dyser? :hmm:

(kan sikkert lage et nytt emne, hvis det blir mer oversiktlig?)

Endret av ozzyk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...