Gå til innhold

Noen spørsmål ang PS3


cliffme

Anbefalte innlegg

Er ny når det gjelder PS3, har gamet 360 siden den kom, men nå kjøpte jeg en ps3 pga the last of us.

 

Noen spm:

1. Hvordan setter jeg opp et "party" slik at jeg kan snakke med folk som både spiller samme spill og evnt andre spill? Altså ikke in-game chat.

 

2. Hvordan lagrer jeg alle savegames i clouden? Jeg forsto det slik at PSN var gratis i motsettning til Xbox Live Gold.

 

3.Hvor lagres profilen min? Lokalt? Cloud? Da tenker jeg hvis jeg logger meg på en annen ps3, er min profil komplett der?

 

4. Må/bør man installere spill på disken? Eller sier PS3 fra dersom det kreves?

 

5. Kan man sette opp at man ønsker invert på kontrollen samt DD 5.1 lyd i setup slik at det automatisk gjelder for alle spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en stund siden jeg var aktiv med PS3 men kan ihvertfall bidra med noen provisoriske svar:

 

1. Voice eller text? Husker det ble introdusert en tekstchat for en del år siden hvor man kan kommunisere med ihvertfall én (antagelig flere) i stedet for å drive å sende meldinger hele tiden. Du finner det helt til høyre, i vennemenyen, så ganske langt opp mener jeg å huske.

 

2. Da jeg var aktiv med PS3 ble alt av savegames lagret på konsollen, tipper det fortsatt er slik.

 

3. Litt usikker her, men tipper cloud. Tror ihvertfall at dersom du har en CoD-bruker og logger deg på en annen konsoll vil du være der du er med prestige osv.

 

4. Jeg har ikke installert noen spill på disk (med unntak av småspill/gamle spill (MGS) jeg har lastet ned fra PS store)

 

5. Ikke noe jeg har gjort selv, men tipper det fungerer. Blir vel bare å bla seg bortover til venstre på XMB helt til du finner innstillingsdelen og se hva du finner.

Lenke til kommentar

Er ny når det gjelder PS3, har gamet 360 siden den kom, men nå kjøpte jeg en ps3 pga the last of us.

 

Noen spm:

1. Hvordan setter jeg opp et "party" slik at jeg kan snakke med folk som både spiller samme spill og evnt andre spill? Altså ikke in-game chat.

 

Crossgame chat finnes ikke på PS3

 

2. Hvordan lagrer jeg alle savegames i clouden? Jeg forsto det slik at PSN var gratis i motsettning til Xbox Live Gold.

 

Dataene dine lagres og blir lagret på en server dersom du har PS+ abbonement.

 

3.Hvor lagres profilen min? Lokalt? Cloud? Da tenker jeg hvis jeg logger meg på en annen ps3, er min profil komplett der?

 

Om du ikke har PS+ så er ikke savegames'ene dine på andre maskiner enn din egen.

 

4. Må/bør man installere spill på disken? Eller sier PS3 fra dersom det kreves?

 

Spill på disc kan ikke lages på maskinen. Kun spill som lastes ned fra PS Store kan det

 

5. Kan man sette opp at man ønsker invert på kontrollen samt DD 5.1 lyd i setup slik at det automatisk gjelder for alle spill?

 

Nei. Ikke når det gjelder kontrolleren, lyden tror eg skal gå ann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...