Gå til innhold

Sette opp Android telefon for barn?


KLB

Anbefalte innlegg

Er i tenkeboksen for å la min 5 år gamle datter få overta enten min HTC Sensation, eller Motorola Razr Maxx. Ikke for å ringe, men mer som en spille/lære dings.

Noen som har noen forslag på hvordan jeg kan gjøre dette?

Kunne vært aktuelt å bruke et billig abb, og 2 hurtigtaster for å kunne ringe mor/far om nødvendig.

 

Dvs. at planen er å sette opp telefonen slik at hun kan spille på forhåndsinstallerte spill, se filmsnutter etc.

 

Dette er på ingen måte for å utstyre ei jente på 5år med mobiltelefon, for med alt annet skal det brukes med måte ;-)

Men barn lærer fort for tiden, og tenker da det er greit å få til noe som vi har kontroll over, og som vi kan ha fordeler av også ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er i tenkeboksen for å la min 5 år gamle datter få overta enten min HTC Sensation, eller Motorola Razr Maxx. Ikke for å ringe, men mer som en spille/lære dings.

Noen som har noen forslag på hvordan jeg kan gjøre dette?

Kunne vært aktuelt å bruke et billig abb, og 2 hurtigtaster for å kunne ringe mor/far om nødvendig.

 

Dvs. at planen er å sette opp telefonen slik at hun kan spille på forhåndsinstallerte spill, se filmsnutter etc.

 

Dette er på ingen måte for å utstyre ei jente på 5år med mobiltelefon, for med alt annet skal det brukes med måte ;-)

Men barn lærer fort for tiden, og tenker da det er greit å få til noe som vi har kontroll over, og som vi kan ha fordeler av også ;-)

 

Gi henne heller en PC å leke med. Det er mye, MYE mer å lære på en PC, enn en mobil. Hun kan lære å utforske nettet, noe som kan være en fin ting. Det du kan gjøre dersom du skal la henne bruke PCen er å installere K9 som er et program som filterer ting en ikke vil at barn skal se på nettet, det kan båre være sosiale medier, og andre uønskede ting.

http://www1.k9webprotection.com/

 

 

Høres ut som en rar ting, men kan da prøves: du kan la henne leke seg med programmering på PCen, noe jeg selv skulle ønsket jeg klarte å lære meg på det stadiet. Dersom barnet har en høy (høy mener jeg normal IQ) IQ, skal det være enkelt å lære seg det. Selv har jeg en som ligger litt under normalen, så det ville ikke hjulpet meg. Men jeg mener selv at mine foreldre gjorde en god ting ved å la meg leke med PCen, da jeg lærte meg mye, som jeg ellers ikke ville lært meg. :)

http://www.code.org/

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Takker for innspill. Hun leker seg litt på PC, og da særlig i typiske skrive/tegne programmer.

Programmeringen skal jeg jammen sjekke ut litt :-)

 

Når det gjelder telefonen, så er det særlig "på tur" som er planen. Når nettbrettet er for stort, og mobilen er akkurat passe å legge med i sekken.

Hun interesserer seg veldig for "duppedingser" ;-)

Men det er ikke aktuelt at hun fritt får bruke den, og holde på når og hvor hun vil, så jeg ser ikke noen fare med det. Men det er greit om den kan tilpasses slik at det er enkelt å bruke.

Muligheten for å ringe/ta i mot samtale er mer som en "sikkerhet" for vår del.

Det med strålingen ser jeg ikke på som noe problem ettersom bruken blir strengt rasjonert.

Strengt tatt så er jo den strålingen rundt oss hele tiden uansett når alle har med seg mobilene overalt!! ;-)

Lenke til kommentar

Installer en launcher (Apex eller noe), så kan du velge hva som skal vises og ikke vises av forskjellige apper og knapper. Kan du f.eks legge snarveier til kun spill , programmer, enktelte kontakter og såne ting på startskjermen, skjule app skuffen, varslingsenteret og det som ikke trengs.

 

Men Meny knappen kan være vanskligere og deaktivere uten og gå mere drastisk til verks.

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Er 15. Fikk ikke mobil før jeg var type 11 år. Mine foreldre mente at det handlet mye om stråling. Jeg (som et barn) ville IKKE anbefalt det. Selv om hun er 5 år, kan mobilen missbrukes. Hvis hun skal spille kan hun gjøre det på din mobil.. Men det er min mening :)

Man er aldri for liten til å lære. En gang lot jeg treåringen til kameraten min kjøre vedkløyver. Han hadde det dritgøy i flere timer og har alle fingrene i behold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...