Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VPN og spilling


Anbefalte innlegg

Nå som piratloven har blitt vedtatt har jeg sett litt på muligheter for å fortsatt få lastet ned ting fra bukta en gang i blant, feis filmer og serier som ikke går i Norge osv. Har sett litt på både Tor og http://privitize.com/? Og lurer på noen ting:

1. Hvor stor sjanse er det for å bli tatt uten VPN/proxy

2. Hvor stor sjanse er det for å bli tatt med en av disse tjenestene

3. Hvilken av disse er best, forslag til andre som er bedre (foretrekker lav pris, gratis er best), tenker da både på hastighet og sikkerhet

4. Hvordan er det om man skal spille litt på pcen flere ganger i uka, skru det sv midlertidig. Er jo greit å ha god nettilgang når man spiller osv..

Endret av Fillfall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ingen vet dette.

2. Null sjanse.

3. Privateinternetaccess gir deg ett år for $40 - noe som tilsvarer en cola i måneden.

4. Har ikke testet enda, men jeg får svar på 18ms fra Ørsta til Stockholm. Det er dritlett å deaktivere, høyreklikk på ikonet i høyre hjørne og velg "disconnect".

 

http://www.speedtest.../2765232843.png <-- VPN aktivert

http://www.speedtest.../2765235276.png <-- VPN deaktivert

Endret av Celeb0rn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Celen0rn, nå har de fleste nordmenn gamle ADSL kobberlinjer, og vil nok i utgangspunktet få endel høyere forsinkelser enn det du har :) Må nok regne med +15-20ms ved å bruke en betalings VPN. Gratis VPN er vel ikke ennå til å anbefale hvis du skal spille, da de mest trolig vil strupe linjen mer enn du ønsker.

 

Jeg har aldri bruke VPN i noen særlig grad, men vil helt klart begynne å se meg etter en nå som denne loven er kommet for å bli i Norge. Synd loven bare går utover alle de som ikke forstår hvordan de skal beskytte seg, og det er som regel ikke de største fiskene for å si det slik.

Lenke til kommentar

Ja, på ADSL vil nok ping øke en god del. Angrer ikke et millisekund på at jeg var ivrig pådriver om å få lagt fiber i byggefeltet :)

 

Bruker du PIA?

Jeg klarte ikke få de hastighetene der (tilsvarer full ytelse?)

Dog jeg kjørte ADSL 25/5

 

Ping på ADSL øker med rundt 20 som Celeborn sier. Bare skru av.. fort gjort. Men det kan tulle litt hvis man har kill switch aktivert.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skrur av vpn for å spille med best mulig nett, kan de da finne ut at jeg har lasta ned ulovlig ved å se på loggen?

 

Nei. Det er heller ikke slik at du kan bruke internett uten VPN, for så å aktivere VPN i hensikt av å skjule det du har gjort tidligere. Trafikken som går imens du har VPN aktivert har 128bits kryptering, og IP adressen du får er anonym.

 

Bruker du PIA?

Jeg klarte ikke få de hastighetene der (tilsvarer full ytelse?)

Dog jeg kjørte ADSL 25/5

Har det nevnte abonnementet fra PIA ja. Testet Age of Conan idag, og har 5-10ms høyere ping enn uten VPN. No big deal...

Lenke til kommentar

Nei. Det er heller ikke slik at du kan bruke internett uten VPN, for så å aktivere VPN i hensikt av å skjule det du har gjort tidligere. Trafikken som går imens du har VPN aktivert har 128bits kryptering, og IP adressen du får er anonym.

 

 

Har det nevnte abonnementet fra PIA ja. Testet Age of Conan idag, og har 5-10ms høyere ping enn uten VPN. No big deal...

Mente om jeg skrur av VPN når jeg spiller, men har det på utenom.. Sjekker de historikken?

Lenke til kommentar

At du bruker VPN innimellom mener du? Det er ikke ulovlig å bruke VPN. Heller ikke ulovlig å kryptere nett traffikken din. Hva tror du politiet og helsetjenester gjør? Sendes nok ikke mye der over usikrede tilkoblinger. Straks du kobler til VPN er alt du gjør anonymt. Straks du kobler fra VPN kan alt logges.

Lenke til kommentar

At du bruker VPN innimellom mener du? Det er ikke ulovlig å bruke VPN. Heller ikke ulovlig å kryptere nett traffikken din. Hva tror du politiet og helsetjenester gjør? Sendes nok ikke mye der over usikrede tilkoblinger. Straks du kobler til VPN er alt du gjør anonymt. Straks du kobler fra VPN kan alt logges.

Kan de sjekke tidligere logg når det er av?

Lenke til kommentar

Kan de sjekke tidligere logg når det er av?

VPN er ikke noe som sikkrer "loggen" din eller noe slikt. Om du laster ned Game of Thrones i dag, og skrur på VPN i morgen, så vet fremdeles alle med IP logger fra den nedlastingen at du lastet ned game of thrones.

 

VPN er bare beskyttelse for den trafikken som skjer mens VPN er aktivert, og om du deaktiverer VPN så er det ingen som kan finne ut hva du gjorde mens du har det aktivert.

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

VPN er ikke noe som sikkrer "loggen" din eller noe slikt. Om du laster ned Game of Thrones i dag, og skrur på VPN i morgen, så vet fremdeles alle med IP logger fra den nedlastingen at du lastet ned game of thrones.

 

VPN er bare beskyttelse for den trafikken som skjer mens VPN er aktivert, og om du deaktiverer VPN så er det ingen som kan finne ut hva du gjorde mens du har det aktivert.

Ok, takk. Tenkte mest på å skru på når jeg laster ned stuff og av når jeg ikke laster ned..

 

Hvilke VPN tjenester er best?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...