Gå til innhold

Hjelp til oppsett i stua #livstilsendring


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har benyttet meg av ekstremt mye tid til å gruble på dette, men trenger noen innspill fra dere.

 

Jeg har nå en 55" samsung tv, ps3, raspberry pi (i stua) + en pult og en stasjonær pc + 27" skjerm.

 

Jeg blir ofte sittende på den stasjonære pcen fordi jeg ikke har noen laptop og blir da sittende med ryggen til og kan f.eks ikke ligge i sofaen.

 

Så jeg vurderer nå å gjøre følgende:

 

Selge min fantastiske gamer pc, fjerne pulten, kjøpe en apple tv til å ha i stua + en laptop (asus, samsung o.l)

 

Så vurderer jeg også å kjøpe en liten tv + apple tv til å ha på soverommet men det er kanskje en litt annen historie.

 

Grunnlaget for dette er at jeg ønsker å ikke bruke så mye tid sittende foran en stasjonær pc, og heller begynne å leie innhold osv gjennom apple tv, netflix, hbo osv.

 

Bruker innlegget til å lufte litt tanker og for å høre hva dere synes om det. Vil det gjøre hverdagen enklere ved å prøve å selge den stasjonære og heller rydde litt plass i stua?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noen andre forslag som jeg (personlig) mener er en bedre løsning:

 

1. Kjøp heller en Mac Mini isteden for apple TV. Med Mac mini har du mange flere muligheter for hva du kan gjøre på TVen. Og kjøp en laptop med gamingpitensiale (d.v.s. dedikert grafikk, akseptabel mengde RAM, osv.) men den laptopen blir aldri så bra å spille på som riggen din. En slik laptop koster en plass mellom 6-10K.

 

2. Flytt den stasjonære PCen din bort til TVen og kjøp et trådløst tastatur. Og kjøp et nettbrett (eller en billigere ultrabook).

 

3. Oppgrader gamer PCen (til Haswell [da trenger du nytt hovedkort, CPU eg eventuelt RAM og PSU] og kanskje et nytt grafikkort) og flytt de gamle delene til et HTPC kabinett, og kjøp de delene du mangler i HTPCen. (i mine øyne er en HTPC et mye bedre alternativ en en apple TV [eller andre mediesentere for den saks skyld] eller en mac mini i TV benken.

 

4. Kjøp en Intel NUC (når den kommer med Haswell) og monter bakpå TVen. Da har du en grei HTPC til å streame, se film o.l.

 

Men i jeg tror det enkleste er å flytte PCen bort til TVen. Du kan jo omså sette pulten ved siden av TVen og bare koble til PC skjermen når du skal spille og koble til TVen når du vil se film. Og om du da kjøper et nettbrett trenger du mest sannsynlig ikke en laptop. Jeg f.eks. har en gaming PC på rommet og en iPad som jeg bruker når jeg ikke sitter på rommet. Hadde det ikke vært for at jeg går på skole så hadde jeg ikke trengt laptopen min. Jeg bruker den kun på skolen og av og til hjemme til lekser (jeg lager dokumenter i dropbox så det er lett å jobbe med det på gamer PCen.

Lenke til kommentar

Takk for kjempe godt svar. jeg skal som første steg flytte den stasjonære til tven. Hovedpoenget mitt er litt at jeg ikke ønsker en htpc,fordi da blir jeg sittende og tweake osv. Jeg trenger å bruke mindre tid på PCen og ser at Apple TV vil iallefall gi meg tilgang til filmer osv. Har en iPad idag,så må evt kjøpe meg en laptop.lurer bare på hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...