Gå til innhold

Hvorfor er DU Kristen/Religiøs?


Anbefalte innlegg

Nei. Går ut i fra at du mener den kristne himmelen? Alt du trenger der er å tro på jesus kristus noen minutter før du dør. Resten av livet kan du drepe, voldta, brenne og herje som du vil, da du er garantert tilgivelse bare du bekjenner at du er en drapsmann, en voldteksmann og en plyndrer i det du dør... Great deal egentlig, skjønnt jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg ville reagert om jeg var kristen og den første jeg møtte var Hitler eller en av hans verste lakeier... Men sånn er dette bygget opp, alt for å få med alle vettu...

Jeg lurer på hvorfor folk går i kirken da. Det er jo fullstendig bortkastet. For ikke snakke om hvor forferdelig kjedelig det er :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvorfor folk går i kirken da. Det er jo fullstendig bortkastet. For ikke snakke om hvor forferdelig kjedelig det er :(

Fordi de innbiller seg at den imaginære usynlige fantasi vennen de tror de har bor der, eller i det minste hører/ser dem bedre der... Det man virkelig kan stille spørsmål ved er at hvis kirkene virkelig er guds hus, hvorfor vedlikeholder ham dem ikke da...? Tror kirker ikke er annet enn der prester og andre samlet folk for å få skikkelig balle tak på dem med tankefengslene sine... Alle religioner har slike "hellige" steder som egentlig ikke er mer hellig enn en utedass, i det minste stinker den usynlige "vennen" man har på en utedass så du kan lukte det, ikke bare innbilde deg at du lukter det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi de innbiller seg at den imaginære usynlige fantasi vennen de tror de har bor der, eller i det minste hører/ser dem bedre der... Det man virkelig kan stille spørsmål ved er at hvis kirkene virkelig er guds hus, hvorfor vedlikeholder ham dem ikke da...? Tror kirker ikke er annet enn der prester og andre samlet folk for å få skikkelig balle tak på dem med tankefengslene sine... Alle religioner har slike "hellige" steder som egentlig ikke er mer hellig enn en utedass, i det minste stinker den usynlige "vennen" man har på en utedass så du kan lukte det, ikke bare innbilde deg at du lukter det...

Enig. Hvis jeg skulle lage en topp ti liste over hva som er kjedeligst i verden så er det å gå i kirken nr 1. Jeg kunne kommet opp med tusen ting jeg heller ville gjordt enn å gå i kirken.

Jeg ville heller glodd i veggen! At folk gidder å gå i kirken er uforståelig for meg

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Man behøver ikke å gå noen spesiell steder hvis man bringer hjertet med seg overalt. At noe virkelig tror at en bygning eller en død ting, inneholder annet enn tomhet, får være deres frukt av sin egen ignoranse.

 

:)

Lenke til kommentar

Man behøver ikke å gå noen spesiell steder hvis man bringer hjertet med seg overalt. At noe virkelig tror at en bygning eller en død ting, inneholder annet enn tomhet, får være deres frukt av sin egen ignoranse.

 

:)

Har vel noe å gjøre med at slike "hellige" steder er nødvendig for å ha et fast sted å juge til folk om den eller den guden det da... Tror det alltid har vært slik, alle guder har hatt et eller annet "alter" , et fast sted, der de skal tilbes litt ekstra, enten det er hjemme hos folk eller offentlige byggninger som våre 1600 kirker her i landet... De fleste bedehusene her til lands blir jo betalt av de som tror entiteten deres bor der... Altså av sekten selv....

 

Før folk kunne lese selv så var det kun presten som kunne en dritt om den kristne guden, og da ble det mumlet for det meste på latin, som jo ingen andre en presten forsto bæret av... Så begynte folk selv å lese bibelen og begynte å falle fra... Frykltene ser vi i dag, der de aller aller fleste av de som står oppført, med eller mot sin vilje, i jukseklubben til jesus, ikke lenger tror på mytene himmel losen står å juger om hver søndag... De er ihvertfall ikke i kirkene på søndager... Her jeg bor har kirken en oppsluttning på 1,7%... 10% av det er det skolens jule avsluttning som står for og med en befolkning på vel 5000 sier det seg selv at ikke første rad i kirken er besatt engang på søndager...

 

Og på toppen av det har de den frekkhet å spørre kommunen etter penger for å pusse opp denne ignorasens høyborg, flere millioner forlanger de (kirken faller snart ned, den er kav råtten og murene er fulle av isspreng) og det til tross for at den norske kirken har flere milliarder syltet ned i fond og banksparinger...

Personlig syntes jeg kommunen gjorde helt riktig når de sa nei til å betale oppussingen av denne kirken, for isteden for en slik ignorase høyborg skille vi revet hele dritten og satt opp et helt livssyns nøytralt bygg som ALLE kunne benytte til dåp, konf, bryllup og begravelse, uten kors og liksom lidende jesuser på veggene. Et bygg som inkuderer alle og ikke bare et bittelite fåtall i samfunnet vårt. Men de kristne er ikke fornøyde før de kan undertrykke alle andre religioner ser det ut som, til tross for den lille 1,7% som faktisk går i denne kirken... Ignorasen de forkynner er liksom en tradisjon det, men før eller siden må vi jo kvitte oss med dårlige tradisjoner og nå er vel tiden tenker jeg...

Lenke til kommentar

Det var tilsiktet også... Like gjerne snakke rett fra levera enn å snike seg rundt med grudelig respekt for gudelige påstander.. Trenger vel ikke å være tyholt for det....?

Det finnes sannsynligvis en mellomting mellom "rett fra levra" og "snike seg rundt".

Budskapet ditt blir nok satt i skyggen av måten du velger å presentere det på.

Men så er jo spørsmålet også hva hensikten din er.

Hvis det er "fire and forget" missiler du avfyrer, så spiller det kanskje ikke så stor rolle.... ?

Lenke til kommentar

Ja, men det får deg til å fremstå som en sneversynt og navlebeskuende skribent som ikke evner å se andre sine synspunkter på topic. Du skriver, noen ganger, med en påtagelig hersketeknikk som gjør at du mister den gode diskusjonen. Når det er skrevet så er du på langt nær den verste her.

Ikke det, du har jo over 10 000 innlegg så noe må du jo få ut av dette forumet. Men når det blir rett frem uten at man gir noe rom for en diskusjon så blir det jo ikke et diskusjonsforum. Da blir det vel bare et innleggsforum for de som ikke tåler andre innlegg.

Så istedenfor å fordumme andre mennesker sin tro, kan det jo være en ide og se det slik at vi mennesker er forskjellig og trenger å tro på forskjellige ting og så ta diskusjonen derfra. Jeg tviler på at det er så mange som vender seg vekk fra sin tro om noen skriver at de er dumme i hodet siden de ikke tror det samme som dem.

Lenke til kommentar

Man behøver ikke å gå noen spesiell steder hvis man bringer hjertet med seg overalt. At noe virkelig tror at en bygning eller en død ting, inneholder annet enn tomhet, får være deres frukt av sin egen ignoranse.

 

:)

Joh 4:20 "Våre fedre tilba Gud på dette fjellet, men dere sier at Jerusalem er stedet der en skal tilbe.» Jesus sier til henne: «Tro meg, kvinne, den time kommer da det verken er på dette fjellet eller i Jerusalem dere skal tilbe Far..... Men den time kommer, ja, den er nå, da de sanne tilbedere skal tilbe Far i ånd og sannhet. For slike tilbedere vil Far ha. Gud er ånd, og den som tilber ham, må tilbe i ånd og sannhet."

 

Joh 14:6 "Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg"

 

De kristne er i Jesus Kristus når de henvender seg til Gud (Far), fordi Gud gir Jesus Kristus alt det han ber om. Når de kristne er i Jesus Kristus, er de i sannheten og har Jesu Kristi ånd. Gud skal med andre ord tilbes utifra Jesus Kristus

 

8y5qiv.jpg

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor folk går i kirken da. Det er jo fullstendig bortkastet. For ikke snakke om hvor forferdelig kjedelig det er :(

De går i kirken for å bli "One Body One Spirit One Blood" med Jesus Kristus, slik at Gud skal se og høre dem, du må være i Jesus Kristus for å bli sett og hørt av Gud.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

De kristne er i Jesus Kristus når de henvender seg til Gud (Far), fordi Gud gir Jesus Kristus alt det han ber om. Når de kristne er i Jesus Kristus, er de i sannheten og har Jesu Kristi ånd. Gud skal med andre ord tilbes utifra Jesus Kristus

 

 

Skjønner den metoden tror jeg .. I buddhismen ville vi sagt at "Jesus" brukes som "parikamma" (base), hvor man trener citta (mind) til å hele tiden være sammen med parikamma. Man kan ikke forlate "parikamma" men må være fokusert hele tiden på den basen uansett hva som skjer, og når "sati" (stillness/mindfulness) er stabil nok, vil porten til dyp samhadi (dyp meditasjon) åpnes, og man kan fortsette inn i stillheten, helt til man er fri for alle bånd som knytter en til det jordiske, og dermed kunne realisere "total mindfulness" og "nirvana"

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du liker illustrasjoner Vanvittige sky, mange av disse kristne abstraksjonene hadde latt seg enda bedre illustrere med 3D animasjoner, men det er vel ingen som samtidig forstår de kristne abstraksjonene og er flink til å lage 3D animasjoner ?

Ett rent hjerte produserer et overjordisk vakkert bilde i bevisstheten, og det er ment for bare deg, og du behøver ikke ta vare på det, fordi "gamle bilder" bare vil ligge som et tynt støvlag over nye bilder som kommer, og da mister man fokuset. Stol på hjertet ditt, og hold fokuset rett på "parikamma"

 

Man skal reise lett, fordi man har en lang vei å gå ..

 

:)

Lenke til kommentar

Skjønner den metoden tror jeg .. I buddhismen ville vi sagt at "Jesus" brukes som "parikamma" (base), hvor man trener citta (mind) til å hele tiden være sammen med parikamma. Man kan ikke forlate "parikamma" men må være fokusert hele tiden på den basen uansett hva som skjer, og når "sati" (stillness/mindfulness) er stabil nok, vil porten til dyp samhadi (dyp meditasjon) åpnes, og man kan fortsette inn i stillheten, helt til man er fri for alle bånd som knytter en til det jordiske, og dermed kunne realisere "total mindfulness" og "nirvana"

 

:)

Ja han er veien (metoden) til himmelen (nirvana)

 

Det er når det kommer til spørsmålet om lidelse, at buddhismen og kristendommen skiller lag, Vanvittige sky. I kristendommen blir lidelsen veien til frelsen, de kristne forsøker å gi lidelsen mening, mens buddhistene søker å unnslippe den.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja han er veien (metoden) til himmelen (nirvana)

 

Det er når det kommer til spørsmålet om lidelse, at buddhismen og kristendommen skiller lag, Vanvittige sky. I kristendommen blir lidelsen veien til frelsen, de kristne forsøker å gi lidelsen mening, mens buddhistene søker å unnslippe den.

Lidelsen får man i fødselsdagsgave når man blir til, så den unnslipper man så klart ikke. Buddhistene prøver å kun måtte forholde seg til de lidelsene som kommer naturlig, og det å "unnslippe", dvs; nirvana, er et mål man kan jobbe mot, men da er det ikke lidelsen i seg selv man unnslipper, men unnslipper den mekanismen hvor man blir til og blir til og blir til osv osv, og som kalles samsara

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...