Gå til innhold

.:: Office 2013 ::. - Hvordan kan jeg få slått sammen "Junk" på server og maskin


Anbefalte innlegg

Har nettopp satt opp min iCloud / MobileMe epost i Outlook 2013. Det i seg selv er jo en smal sak, den finner jo alt av IMAP og server innstillinger automatisk.

 

Men jeg har dette snedige problemet som ofte er når man bruker IMAP i diverse e-post klienter / programmer og her er Outlook 2013 intet unntak. For i Outlook 2013 så har man jo, som i de fleste andre slike programmer en "egen" Junk (søpplepost), Sent (send) og Deleted (slettet) e-post mapper.

 

Det som da skjer er jo at e-post jeg sletter lokalt via Outlook 2013 havner i egne mapper som kun er tilgjengelig på maskinen, så når jeg plutselig skal søke opp en e-post jeg har sendt via Outlook 2013 når jeg er ute å reiser, så vil jo ikke den dukke opp i Mail.app på en Mac, i Sent mappa på iCloud.com eller i sent mappa på telefonen.

 

Dette er jo bare vanvittig unødvendig, enkelte epost applikasjoner som Outlook 2013 synkroniserer heldigvis disse lokale mappene, men da har jeg plutselig dobbelt opp av det meste når jeg logger rett inn på iCloud.com, noe ala dette:

 

- Inbox

- VIP

- Drafts

- Sent

- Archive

- Trash

- Junk

- Mine egen generte mapper

- Deleted Items (fra Outlook 2013)

- Sent (fra Outlook 2013)

- Junk E-mail (fra Outlook 2013)

 

 

Det må da finnes en eller annen fiffig innstilling eller noe som kan gjøre sånn at alle slettede eposter jeg gjør i Outlook 2013 havner i default "Trash" mappa til iCloud / MobileMe serverne, det samme med sent og junk.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få konfigurert dette skikkelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...