Gå til innhold

[Løst] Ny gaming pc 20-35k nok Intel processor


  

40 stemmer

  1. 1. Vannkjøling eller vifte?

    • Vannkjøling
      33
    • Vifte
      7
  2. 2. 3930k vs 4770k

    • 4770k
      10
    • 3930k
      10


Anbefalte innlegg

Kjøp nå for guds skyld en 120+hz skjerm, slik at du får utbytte av fps over 60 i spill (noe du vil med så high end oppsett)

 

Jeg slang sammen en liten liste jeg og, men ang minne vet jeg ikke hvor mye du egentlig trenger, men noen andre veit sikkert om du har bruk for 32 kontra 16 -mb.

 

Lydkortet i HK'et jeg har lagt til i lista skal være såpass bra, at jeg tror faktisk ikke du trenger ett eksternt ett.

 

http://www.komplett....6C-E4AD32614AC8

Ser ut som et veldig bra oppsett, men den harddisken var da overraskende dyr for 2 TB?

Endret av wassup
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to ting jeg syntes du kunne endre på og det er hovedkort og ram. Hovedkort jeg anbefaler er et av Asus maximus vi serien, og jeg tror ikke du kommer til å få bruk for 32gb ram. Hadde heller tatt et med 16gb med litt høyere clockspeed. Dette er bare noe jeg ville gjort hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

Kjøp nå for guds skyld en 120+hz skjerm, slik at du får utbytte av fps over 60 i spill (noe du vil med så high end oppsett)

 

Jeg slang sammen en liten liste jeg og, men ang minne vet jeg ikke hvor mye du egentlig trenger, men noen andre veit sikkert om du har bruk for 32 kontra 16 -mb.

 

Lydkortet i HK'et jeg har lagt til i lista skal være såpass bra, at jeg tror faktisk ikke du trenger ett eksternt ett.

 

http://www.komplett....6C-E4AD32614AC8

Trodde ikke det var et eksernt et min feil.

 

Håper du mener 16 gb ikke 16 mb

 

Pcen jeg til en venn av meg har 16 gb ram og den gå ut når han:

snakker på skype, hoster servere, spiller minecraft, recorder og noen ganger laster ned spill fra steam. Og jeg har tenkt å gjare mange av de samme tingene.

Jeg har også tenkt og ta et dualskjerm setup så broren min kan se film mens jeg spiller Mute.

 

Hvis du har planer om å kjøre en del servere samtidig som du spiller så vil jeg anbefale en 3930k.

Jeg lurer også på dette. burde jeg gå 3930k eller 4770k.

Endret av Sigvehe
Lenke til kommentar

Jeg lurer også på dette. burde jeg gå 3930k eller 4770k.

 

3930k har i underkant 50% mere regnekraft enn 4770k takket være at den har 50% flere kjerner. 6 mot 4.

 

Skal du ha dedikerte servere av ting som krever litt, så er det vel å foretrekke og ha en tråd i det minste bare til den serveren, kanskje en hel kjerne.

Dog, om du burde gå for 3930k eller ikke, er avhengig av hvor mye du skal kjøre. Men til multitasking er 3930k kongen.

 

Og jeg ville ikke ha basert utfallet på en avstemming. Husk at alle kan stemme, mennesker uten kunnskap, og mennesker med. Og det er stort sett flertall av mennesker uten kunnskap.

Endret av Taake89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3930k har i underkant 50% mere regnekraft enn 4770k takket være at den har 50% flere kjerner. 6 mot 4.

 

Skal du ha dedikerte servere av ting som krever litt, så er det vel å foretrekke og ha en tråd i det minste bare til den serveren, kanskje en hel kjerne.

Dog, om du burde gå for 3930k eller ikke, er avhengig av hvor mye du skal kjøre. Men til multitasking er 3930k kongen.

 

Og jeg ville ikke ha basert utfallet på en avstemming. Husk at alle kan stemme, mennesker uten kunnskap, og mennesker med. Og det er stort sett flertall av mennesker uten kunnskap.

Det har du rett i. Husk at argumenter slår stemmer. Hvis du overtaler meg med gode grunner for 3930k er bedre en 4770k shifter jeg.

 

Jeg multitasker MYE.

Lenke til kommentar

Det har du rett i. Husk at argumenter slår stemmer. Hvis du overtaler meg med gode grunner for 3930k er bedre en 4770k shifter jeg.

 

Jeg multitasker MYE.

 

Det blir enten streaming, videoredigering eller kjøring av servere som blir argumentet for 3930k. Eller at du vil ha det heftigste.

 

For noen (meg inkl) så er 4k for en cpu levbart, mens for andre er det nesten halve budsjettet.

 

Men streaming krever veldig mye cpukraft, og videoredigering spiser også all cpukraft som er tilgjengelig.

Dayz vet jeg krever en heftig cpu hvis du skal ha en server.

 

Du får mer for pengene med en 4770k, men en 3930k er kraftigere. Er fordeler og ulemper med begge.

Lenke til kommentar

 

 

Det blir enten streaming, videoredigering eller kjøring av servere som blir argumentet for 3930k. Eller at du vil ha det heftigste.

 

For noen (meg inkl) så er 4k for en cpu levbart, mens for andre er det nesten halve budsjettet.

 

Men streaming krever veldig mye cpukraft, og videoredigering spiser også all cpukraft som er tilgjengelig.

Dayz vet jeg krever en heftig cpu hvis du skal ha en server.

 

Du får mer for pengene med en 4770k, men en 3930k er kraftigere. Er fordeler og ulemper med begge.

 

Jeg kan leve med kosten på en 30k pc. Store spørsmålet mitt er hvor mye jeg skal overklokke den.

Endret av Sigvehe
Lenke til kommentar

Jeg kan leve med kosten på en 30k pc. Store spørsmålet mitt er hvor mye jeg skal overklokke den.

Så lenge du klarer å holde systemet stabilt og prosessoren ikke smelter, er det greit ;) Jobb deg oppover. En 70-80-90 grader på load tror jeg faktisk er akseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde endret cpu kjøler til denne.

 

Kabinett til denne. (Det blir mer hva du liker, men syntes selv den er mer stilfull)

Sjekk også om h110 får plass i det kabinettet du velger.

 

Skjerm (som tidligere nevnt) hadde jeg uten tvil gått for 120hz, som f.eks denne.

(Da sprenger du kanskje budsjettet, men kutt heller ned på andre ting).

 

Skal du ha 2x780, er det litt synd å ikke få utnyttet det mest mulig dersom du har

en 60hz skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...