Gå til innhold

Galaxy S4 audiostøtte via USB/Bluetooth.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Skiftet nylig telefon, hovedsaklig for å teste ut Android og Samsung.

Har merket at jeg sjeldent får spilt av musikk fra telefonen via USB til andre enheter(f.eks platespiller, i bilen osv). Dette er et stort minus for meg og mine vaner. Er det mulig å få gjort noe med det, eller er det enhetene jeg prøver å spille av gjennom som styrer dette?

 

Siden jeg først er inne på S4 audio; Finnes det en app eller fix for å kunne spille av med enda lavere lyd i headset-modus?

 

Synes iPhone-ørepluggene var vilt mye bedre enn de som fulgte med Samsungen og bruker hovedsaklig de. Det er dog vanvittig irriterende at det er veldig vanskelig å skifte til neste låt med knappen på ørepluggene, er det mulig å endre på dobbelttrykk-tiden? Og i såfall hvordan?

Får heller ikke styrt volumet via ørepluggene, mulig fiks?

 

Innser at alle problemene utenom førstenevnet blir løst ved å bare bruke de som fulgte med S4en, men synes som sagt Apple sine var mye bedre. Hadde vært fett om noen av dere vet om et par triks. :)

Endret av MrPr0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du spiller ikke av musikk via usb hverken med iphone eller android.

Apple har en multiplug. Android har en microusb som kun er usb eller via et otg adater en usb host controller. Audio avspilling fra en android enhet er å blir via bluetooth audio eller headphone jack.

 

På forsøks og betastadie har man som sagt usb host løsninger vha et otg adapter ( da må du først og fremst skaffe et slikt) så du kan jo teste ut det.

 

 

http://youtube.com/#/watch?v=Ub4mH-qDvDI&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DUb4mH-qDvDI

 

Ellers får du jo bare fortsette å bruke apple da .

 

 

 

!

!

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke otg muligheten da ( så du på youtube videoen ?)

Kan lage mye morsomt med android der. Mere gøy enn med ios.

 

Sønn min har koplet xbox kontroller til sin android tablet nexus 7 med otg adapter.

Jeg har koplet logitech k400 mus/tastatur via samsung otg adapter til min galaxy s3 og galaxy note tablet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke otg muligheten da ( så du på youtube videoen ?)

Kan lage mye morsomt med android der. Mere gøy enn med ios.

 

Sønn min har koplet xbox kontroller til sin android tablet nexus 7 med otg adapter.

Jeg har koplet logitech k400 mus/tastatur via samsung otg adapter til min galaxy s3 og galaxy note tablet.

 

Havner på fremsiden til YouTube når jeg trykker på linken. Søkte dog opp selv.

Fungerende løsning, men orker ikke å kave rundt med adaptere osv. Får heller leve med det. :)

Lenke til kommentar

Du spiller ikke av musikk via usb hverken med iphone eller android.

Apple har en multiplug. Android har en microusb som kun er usb eller via et otg adater en usb host controller. Audio avspilling fra en android enhet er å blir via bluetooth audio eller headphone jack.

 

På forsøks og betastadie har man som sagt usb host løsninger vha et otg adapter ( da må du først og fremst skaffe et slikt) så du kan jo teste ut det.

 

S3 og S4 er såvidt jeg vet noen av de få android telefonene som faktisk støtter USB lydkort gjennom OTG (med stock firmware). Så slik sett kan du få lyd ut gjennom USB, men det er neppe det som skjer hvis du kobler den til i bilen. Da vil bilen være USB host, og den vil forsøke å koble til telefonen som en standard masselagringsenhet(ihvertfall i det ene tilfellet jeg har vært borti), og så søke gjennom minnet etter musikkfiler.

 

Hvis du sliter med iPhone headsettet ville jeg ganske enkelt bare kjøpt noe annet som fungerer skikkelig. Hvis du synes iPhone headsettet er bra skal det ikke være vanskelig å finne noe du vil være fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...