Gå til innhold

Vedlikeholde muskler uten utstyr


Anbefalte innlegg

Jeg reiser hjem på ferie i to måneder, der jeg ikke har tilgang på treningsutstyr. Hvordan kan jeg vedlikeholde musklene ved å tape minst mulig muskelmasse i løpet av denne tiden? Holder det til en viss grad med armhevinger, dips, pull ups i trapp, etc? Kanskje minst mulig kondisjonstrening?

 

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du er fucked. Når du kommer tilbake fra ferie så har du mista 50% av det du tar i alle øvelser.

 

Men jokes aside, gjør det du kan. Det skal ikke så mye til for å vedlikeholde. Har du nylig hatt stor progresjon, kan det hende du går noen kg tilbake i løpet av 2 mnd, men det er sykt kjapt å hente seg opp igjen etter du kommer tilbake.

 

Anbefaler å gjøre øvelsene med så mye variasjon som mulig. For eksempel kan pushups gjøres med vanlig posisjon, bred posisjon, diamond, henda ved nyrene, henda lengre frem enn hodet osv.

 

Finn så mye variasjon du kan, og gjør øvelsene så grundig som mulig. Bruk gjerne 4-5 sekunder på hver rep.

Lenke til kommentar

Om en ikke bruker muskelene vil de "prioriteres bort" og degenereres. Nok mat er selvfølgelig viktig, Akse, men kroppen omdanner ikke muskelmasse til energi (i første omgang i hvertfall) - vedlikeholdende trening er det viktigste!

 

Muummi, kroppvekten din kan brukes til så mangt! Du behøver ikke vekter og utstyr i det hele tatt for å utvikle en sterk og stor kropp. På gulvet kan du jo gjøre push-ups, skulderpress, planke, sit-ups, knebøy (med en eller to føtter), lunges og mer, og noen variasjoner er jo virkelig tunge! Har du et sted å henge også kan du jo trene både rygg, armer og kjernen på god måte. Litt oppfinnsomhet eller noen nett-søk er alt du trenger! Jeg vil anbefale å stå på hendene (mot en vegg eventuelt), gjøre knebøy på en fot, pull-ups og toe-to-bar - det er fine øvelser!

Lenke til kommentar

Om du trener på treningssenter hvor enn du bor, har du dobbeltsjekket at stedet du er nå ikke har samme treningssenter? Evt. kan du alltids snakke deg inn i en god avtale med et lokalt treningssenter om 2 mnd med medlemsskap for en billig penge.

 

Selvfølgelig, er ikke det mulig, kan du løfte alt fra handleposer med fylte melkekartonger i til stoler og varmeovner. Eller som nevnt over kan du gjøre utallige forskjellige kroppsvekt-øvelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...