Gå til innhold

Kjøpe spill PC til rundt 10-12k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, kjøp PS3/XBOX 360 for 1500-2000,-, samt COD og Skyrim, og kjøp deg heller en helt ok PC for rundt 5-6 tusen som kjører SIMS plettfritt, eller bare spill det på konsollen. 10-12k for en 'spill-pc' er bare dumt når du må oppgradere den hele tida anyways.

Lenke til kommentar

En god PSU varer mye lengre, støyer mindre og forbruker mindre strøm. Ville nok gått for AX-serien, ja

Helt enig, lurt å investere i kvalitet først som sist, men AX er jo veldig high-end egentlig. Klart AX er verdt det, men det er et spørsmål om hva man egentlig TRENGER.

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Vel, skal man ha en pc i noen år, så ville jeg absolutt lagt mest penger i det som er viktigst, som mange andre her på forumet har pekt ut til meg i det siste her, så er en psu, noe man kan ha i mange år frammover, mens andre deler ikke nødvendigvis holder like lenge. (ytelse blir for lav om noen år)

 

AX psu'n har holdbarhet som er betraktelig lengre enn allt annet corsair lager, derav flere kroner på nettop psu.

 

Synes og 8gig er en smart start, da er det ikke noe problem og senere oppgradere til 16 gig, hvis det blir behov for det..

 

Ser at jeg har glemt ssd på lista mi, sleng på en samsung 840 256gb, så er vel lista i mål..

Endret av Lynx_
Lenke til kommentar

Men så er det verdt å merke seg at det å bruke 10-12k også er veldig high-end. ;) Vil si at alle bonusene ved å velge en god PSU helt klart veier opp for de ekstra hundringsene det koster. Hvis du likevel vil ha en PSU mister effekt og stabilitet over tid, og lager mer lyd, er det jo bare å kjøre på med noe billigere. :)

Endret av Diabetus
Lenke til kommentar

Vel, skal man ha en pc i noen år, så ville jeg absolutt lagt mest penger i det som er viktigst, som mange andre her på forumet har pekt ut til meg i det siste her, så er en psu, noe man kan ha i mange år frammover, mens andre deler ikke nødvendigvis holder like lenge. (ytelse blir for lav om noen år)

 

AX psu'n har holdbarhet som er betraktelig lengre enn allt annet corsair lager, derav flere kroner på nettop psu.

 

Synes og 8gig er en smart start, da er det ikke noe problem og senere oppgradere til 16 gig, hvis det blir behov for det..

 

Ser at jeg har glemt ssd på lista mi, sleng på en samsung 840 256gb, så er vel lista i mål..

Ok, greit, jeg er overbevist. Han får gå for AX.

 

Mente ikke at han skulle ha mer enn 8 gb, men at han heller kunne tatt 2x4 gb, så minnebrikken kan kjøre dual-channel for optimal ytelse :)

Lenke til kommentar

Jeg tror også det kan være lurt å investere i utstyr som varer litt. Å det fine med selvbygg er at man bare bytter ut komponentene etterhvert. Nå må jeg bare inne ut hvor stasjonær PCen skal stå, da jeg ikke har så stor kåk. Det blir sikkert for dumt å kjøre PCen over HDMI på TVen.

Lenke til kommentar

Grafikk, modds, større spillutvalg, raskere patcher, bedre online community, muligheten til og velge mellom mus/tastatur/kontroller/joysticks/whatever, etc, etc. Men jeg tviler på at TS setter pris på at tråden hans utvikler seg til en fanboydiskusjon, så vær så snill og la være, både for hans del og for andre som er drittlei av denne diskusjonen.

 

Kan anbefale deg et opsett ala dette:

post-261518-0-88226800-1370718450_thumb.png

Blir det for dyrt kan du kjøpe et billigere hovedkort. Glemte også og legge til en kjøleløsning i lista.

Endret av Malvado
Fjernet tidligere quotet innlegg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, han sa at personen som ba TS kjøpe seg en facebookmaskin og en konsoll var en tulling fordi dette er en tråd om hjelp til opsett/forslag av gamingPCer. Akuratt det virker det som folk har vanskelig for og forstå. Feil tråd og diskutere dette i.

 

Jeg tok meg tid til og forandre på oppsettet mitt. Nå er det et billigere hovedkort og en OK kjøleløsning inkludert. Med mindre du har planer om og sette in custom vannkjøling er et minitower mer en stort nok, spesielt når minitoweret er Obsidian 350D.

post-261518-0-36890700-1370721775_thumb.png

Endret av oddsmurf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, han sa at personen som ba TS kjøpe seg en facebookmaskin og en konsoll var en tulling fordi dette er en tråd om hjelp til opsett/forslag av gamingPCer. Akuratt det virker det som folk har vanskelig for og forstå. Feil tråd og diskutere dette i.

 

Jeg tok meg tid til og forandre på oppsettet mitt. Nå er det et billigere hovedkort og en OK kjøleløsning inkludert. Med mindre du har planer om og sette in custom vannkjøling er et minitower mer en stort nok, spesielt når minitoweret er Obsidian 350D.

Har du noe som helst erfaring med den vannkjølingen der? Vurderer så smått vannkjøling på en PC jeg har tenkt å bygge om et halvt års tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...