Gå til innhold

Denne prosessorkjøleren har noe ingen andre har


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, maskinen står på bordet og det har vindu ;)

Uansett ser jeg ingen grunn til å velge et monster fra Noctua over feks en Corsair H-etellerannet. Sexy og (minst) like bra.

Grunnen er at i samme prisklassen som Noctua-kjølerene så får du bedre kjøleytelse, lavere støynivå og mer tilbehør. Beveger du deg mot tusenlappen så skjønner jeg absolutt poenget med Corsair H-serien. Men modellene under H80i/H100i er helt ubrukelige spør du meg, det er leketøy sammenlignet med dyrere vannkjølingssett. I den prisklassen får du dessuten en stillere luftkjøler med bedre ytelse, enten det er fra Noctua eller ikke.

 

 

Hvem bruker heatsink? Etter 2010 er det væske!

De som ikke har en tusenlapp å bruke på CPU-kjøling alene. Går du nedover på stigen så er luftkjøling bedre uansett. Noctua endrer ikke akkurat dette med denne ekstra stillegående modellen.

 

 

Kikker du mye inni kabinettet? hehe ;-p

Kikker røykende på lungene sine? ;)

 

Er fortsatt en uting selv om man ikke ser det.

 

 

 

En noe spesiell måte de fikser biffen på da. Men selvsagt, hadde man bare satt inn en høyttaler så hadde det vært lett

 

 

Sist jeg leste mente Noctua at det kom til å være noen år med R&D før de var klar med et støykanselleringssystem smått nok til å passe i en vifte.

 

Kilder? :D

Prinsippet er mye det samme, bare at det her er smart integrert i en vifte.

 

 

Har ikke kilder nå, og har heller ikke tid til å lete det opp. Kanskje senere? ;) De kommer nok ikke til å slippe disse produktene ut i salg med en gang, men det nærmer seg. De har tross alt holdt på med dette dette i mange år.

 

 

 

Hvorfor i alle dager har du vindu på kabinettet. Jeg begynner å tro du har en skjult interesse av å kikke på datadeler eller noe slikt :rofl:

 

Jeg har aldri skjønt det med estetikk rundt en datamaskin. Jeg brukte lenge et kabinett som var fra tidelig 90tallet helt frem til 2009, uten sidedører. Men det ble ikke så praktisk med tanke på kjøling,støv osv, så jeg måtte desverre kjøpe et nytt. Da ble det en nøytral sort boks,hehe. Funksjonalitet er ordet du burde smake litt mere på ;-)

På samme måte som noen liker det estetiske på biler, kjøkkenmaskiner, telefoner osv., så er liker mange at maskinvaren ser bra ut. Jeg er en av dem, ser ikke hvordan det kan være vanskelig å skjønne. ;) Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Gjør man ting riktig får man ikke større mengder støv i PC-en enn at man aldri trenger å rengjøre den med unntak av støvtørking vha klut ved luftinntakene (av estetiske årsaker) i løpet av hele PC-ens levetid. Hvis man er dum nok til å ha tepper og fult av tekstiler i hjemmet gjør man ting feil og har seg selv å takke.

 

Som servicetekniker på PC har jeg sett en del støv.

 

Det har mer med rommet man har PC-en i enn selve PC-en. Etter 4 år har jeg serdeles lite støv i min arbeidsstasjon. Det er et tynt støvlag på utsiden ved luftinntakene, ikke verre enn at det blir borte ved et drag av en klut.

 

Så du mener at det er galt å ha metter og tepper i leiligheten der pcen står .

Har du glemt hvorfor man bruke teppe eller matter ?

Lenke til kommentar

Grunnen er at i samme prisklassen som Noctua-kjølerene så får du bedre kjøleytelse, lavere støynivå og mer tilbehør. Beveger du deg mot tusenlappen så skjønner jeg absolutt poenget med Corsair H-serien. Men modellene under H80i/H100i er helt ubrukelige spør du meg, det er leketøy sammenlignet med dyrere vannkjølingssett. I den prisklassen får du dessuten en stillere luftkjøler med bedre ytelse, enten det er fra Noctua eller ikke.

 

 

De som ikke har en tusenlapp å bruke på CPU-kjøling alene. Går du nedover på stigen så er luftkjøling bedre uansett. Noctua endrer ikke akkurat dette med denne ekstra stillegående modellen.

 

 

Kikker røykende på lungene sine? ;)

 

Er fortsatt en uting selv om man ikke ser det.

 

 

 

Prinsippet er mye det samme, bare at det her er smart integrert i en vifte.

 

 

Har ikke kilder nå, og har heller ikke tid til å lete det opp. Kanskje senere? ;) De kommer nok ikke til å slippe disse produktene ut i salg med en gang, men det nærmer seg. De har tross alt holdt på med dette dette i mange år.

 

 

 

På samme måte som noen liker det estetiske på biler, kjøkkenmaskiner, telefoner osv., så er liker mange at maskinvaren ser bra ut. Jeg er en av dem, ser ikke hvordan det kan være vanskelig å skjønne. ;)

 

HAHA! Jo, for meg så er det litt vanskelig å skjønne. Det vil si, jeg er "god" nok til å sette meg inn i andre mennesker sine tanker å følelser( noe som kan være en forbannelse) Men her er jeg altså ikke enig på et pungt, men forfengeligheten finner nye grenser etter som mulighetene ligger der! Altså, jeg ser ideen med å ha en fin status bil man kan vise frem og hva slags goder dette gir, men en datamaskin? hehe. Men som sagt jeg "forstår" det på et vis, uten å gjøre det egentlig, men noen mennesker er rare.( ellers er det jeg som er rar, bevisbyrden heller nok mot det siste :rofl: )

 

Hva i alle dager skal man med en data som ser pen ut? Man kikker da på hva skjermen viser, ikke på hvordan dataen ser ut. :rofl:

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar
HAHA! Jo, for meg så er det litt vanskelig å skjønne. Det vil si, jeg er "god" nok til å sette meg inn i andre mennesker sine tanker å følelser( noe som kan være en forbannelse) Men her er jeg altså ikke enig på et pungt, men forfengeligheten finner nye grenser etter som mulighetene ligger der! Altså, jeg ser ideen med å ha en fin status bil man kan vise frem og hva slags goder dette gir, men en datamaskin? hehe. Men som sagt jeg "forstår" det på et vis, uten å gjøre det egentlig, men noen mennesker er rare.( ellers er det jeg som er rar, bevisbyrden heller nok mot det siste :rofl: )

 

Hva i alle dager skal man med en data som ser pen ut? Man kikker da på hva skjermen viser, ikke på hvordan dataen ser ut. :rofl:

Ble en rar diskusjon dette her.

 

Det er forskjell på å være uenig i noe og å kunne sette seg inn i hvordan andre tenker og føler. Faktisk er dette noe mennesker er dårlige på. Sympati er enkelt, men empati derimot... Empati vil alltid baseres på egne følelser, erfaringer, forståelser og synspunkter (list goes on), det er umulig for et menneske å føle hva noen andre føler.

 

Ordet forfengelig synes jeg også sikter mer til hvordan folk vil at andre skal oppfatte deg.

 

Jeg ser ikke poenget med å vise fram bilen min, eller maskinene mine. Det er ikke det som er poenget (ikke for alle). Det er ikke for å vise status eller bling-bling. Tror du det så har du misforstått helt. :p Jeg trenger ikke bekreftelse på at maskinvaren eller bilen min er fin, folk har tross alt egne meninger. :p

 

Det som er tingen er at enkelte har et annet forhold til PC-en. Forøvrig så blander du "data" og "datamaskin". Data er det du finner på harddiskene til folk rundt om i verden. Uansett, tilbake til tema (som egentlig er OT).

 

Hvor folk flest verken vet eller bryr seg om hvilke komponenter som sitter i kabinettet sitt, så har andre en brennende lidenskap for slike komponenter. Det er derfor naturlig at de har et annet syn på det samt andre assosiasjoner til det. Men du har jo også dem som ikke bryr seg like mye om design (også generelt sett). For dem er ikke utseende viktig så lenge det funksjonelle er på stell. For meg som er glad i design så er det naturlig at jeg synes det er kult med maskinvare som er pent utført og har stil. Kan kanskje ha noe med at jeg er interessert i design ellers også. Du kan nevne ulike tekniske begrep som er relevant til interessen til folk og det er noe som kiler oppe i hodet på dem.

 

Når du ser en farge, et objekt eller en stil (moderne, retro, fargerik, minimalistisk) så assosierer du dette med en rekke følelser. Noen er negative, noen er positive osv. Det å linke noe som i dine øyne tar seg bra ut estetisk sammen med noe du har interesse for vil få hjernen din til å logre. Men det er kanskje et kriterium at en har et positivt forhold til design. Ikke vet jeg. At mennesker er rare har du helt rett i. Og livet har både mening men samtidig er det meningsløs. Meningen er definert av subjektive perspektiver. Nå slipper dere å tenke mer på meningen med livet, for den kan dere nemlig programmere inn i hodene deres selv.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje man har en gjenomført stil og ikke ønsker at omgivelsene skal se ut som et loppemarked med alle slags farger og fasonger som kolliderer om hverandre.

 

Gjenomførte mennsker er nettop det pga valgene de tar og utførelsen, ikke fordi de gjør noe på måfå eller fordi de lar tilfeldighene få fritt spillerom.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men da er det som du sier snakk om stil og preferanser.

 

Jeg er selv ikke glad i de overdrevne designvalgene mange produsenter gjør med farger og former av våpen eller biler (hvem vil ha et skjermkort som ser ut som en plastikklekebil?!). Men du har dem som synes det er kult med "action-figur-hovedkort" laget av plastic fantastic.

 

Men ja, enig er jeg.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...