Gå til innhold

Så dyr blir Asus' råtass-skjerm i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"klemt inn den høye oppløsningen" - er ikke akkurat imponerende tetthet med 4k på 31,5" (138,87 PPI). FHD på 15" er jo tettere for å ikke snakke om FHD på 5" som flere mobiltelefoner har. Produsentene bare melker markedet. Få 4K på 24". Det blir ca 184 PPI og er bra skalering for Windows.

Areal koster - selv om ikke pikseltallet øker.

 

Pikseltallet bør stå i stil til hvor stor del av synsfeltet skjermen vil dekke ved normal betraktningsavstand. Jeg er temmelig sikker på at telefoner bare dekker brøkdelen av synsfeltet som en stasjonær PC-skjerm gjør, ved normal betraktningsavstand. Dvs. at PC-skjermene bør ha vesentlig høyere oppløsning enn telefonskjermene. Skjermer til stasjonære PCer og TV-er dekker vel omtrent like stor del av synsfeltet og bør derfor ha omtrent samme oppløsning.

 

Kjøper ikke før det koster rundt 2000 kroner, så de kan bare begynne å masseprodusere.

Har du nylig anskaffet deg Pentium 3-maskin og Nokia 6110 også?

 

Er ikke verdt det hvis du ikke har en fast inntekt på over 1 million i året :p

Kommer helt an på utgiftsnivået. Er avdragene på huslånet 500 000 og skatten 400 000 så spørs det.

 

Hadde jeg plutselig fått en lønnsøkning til 1 million så skulle jeg vurdert det selv om det vil være surt å finne den 10 000 kr billigere mindre dyr et halvår senere.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Usikker på hvilken jeg ville hatt. 39" versjonen har fortsatt mye bedre DPI enn 27" med 2560x1440, og har god nok plass til at man ikke trenger 2 skjermer. På den annen side kan det hende at det holder med 30" (litt lite for meg med 27" til tider), og det er herlig å ha så syk pixeltetthet. Feks ville det vært en klar ring over "å" i skriv kommentar feltet , ikke bare en litt uklar sky. Mange programmer viser tekst som ikke er ment til vanlig lesning, feks. titeler på grafer, som kan vøre veldig små . Heldigvis må jeg ikke velge for har ikke råd til 30k, men kunne betalt en del for en sånn her

Endret av fa2001
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Og skjermen har forholdet 16:9.

Gudbedre, til den prisen burde de ha laget en skjerm med forholdet 16:10, og fokusert på mer enn spill- og filmformater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...