Gå til innhold

Mange spørsmål på en gang om P4 2.8


Thraze

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på forumet og finner desverre ingen som har prøvd å overklokke p4 2.8 (533) cpu.

 

Noen som har peiling på om denne cpu'en er særlig overklokkings vennlig? Hvor mye kan den ev. overklokkes?

 

Vil det svare seg å skaffe en cpu med 800mhz fsb? Bedre overklokkingsmuligheter? Hvor får jeg eventuelt tak i en av disse 2.6C prossessorene som folk sier skal være så bra å overklokke?

 

 

Et annet spørsmål:

 

Leste testen av ABIT IC7-G at det var problemer med ram timingene (RAS to CAS Delay kunne ikke settes til lavere enn 3).

Noen andre som har hatt samme problem?

 

Til slutt, med en schvær kjøleribbe (Swiftech MCX4000B) og nevnte specs, hva "bør" jeg klare å komme opp i? (teit spørsmål, men drit i og bare svar heller)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har søkt litt rundt på forumet og finner desverre ingen som har prøvd å overklokke p4 2.8 (533) cpu.

 

Noen som har peiling på om denne cpu'en er særlig overklokkings vennlig? Hvor mye kan den ev. overklokkes?

 

Vil det svare seg å skaffe en cpu med 800mhz fsb? Bedre overklokkingsmuligheter? Hvor får jeg eventuelt tak i en av disse 2.6C prossessorene som folk sier skal være så bra å overklokke?

 

 

Et annet spørsmål:

 

Leste testen av ABIT IC7-G at det var problemer med ram timingene (RAS to CAS Delay kunne ikke settes til lavere enn 3).

Noen andre som har hatt samme problem?

 

Til slutt, med en schvær kjøleribbe (Swiftech MCX4000B) og nevnte specs, hva "bør" jeg klare å komme opp i? (teit spørsmål, men drit i og bare svar heller)

 

Jeg har en P4 2,8B som er overklokket. (Se signatur). Jeg skal faktisk bytte ut denne med en 2,6C. Utrolig nok har jeg også et IC7 med 2-2-2-6 timings på RAM. 2,6C kan du kjøpe på hvilken som helst webshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...