Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Geofag 2 eksamen 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppgave om miljø knyttet til olje og gass vil deffinetivt komme. Jeg tenker også at vi kan få eg regneoppgave om hvordan oljefunnet blir estimert en verdi for mellom 92 og 178 milliarder kroner da dette står flere steder i artikkelen.

 

Kan også se for meg at det kan være lurt å finne informasjon om lisens 265 og Johan Sverdrup-feltet.Og hvorfor det er en gladmelding for Norge.

 

Det vil også være smart og se på en sammenheng mellom de to funnene i Geitungen-prospektet og på Johan Sverdrupfeltet.

 

Og også hva vi kan vente og se i fremtiden.

 

Del gjerne lenker og annen nyttig informasjon dere finner =)

Lenke til kommentar

Vi kommer også kanskje til å få litt om hvordan de har gått fram for å finne olje og gassen, hva slags metoder de har brukt osv.

 

Når det gjelder oppg 2 og 3 så tror jeg muligens vi kan komme til å få om hydrologi da dette ikke har blitt gitt så ofte på tidligere eksamener, vertfall ikke i det siste. Tror også nesten garantert at vi får om klimaendringer på en eller annen oppgave, da dette er veldig sentralt i generelt hele faget. :)

Lenke til kommentar

Har lett litt rundt og funnet noen lenker jeg tror det kan være lurt å kikke innom:

1.http://www.statoil.com/no/NewsAndMedia/News/2012/Downloads/Geitungen_discovery_%20Johan_Sverdrup_area.pdf

2.http://www.statoil.com/no/NewsAndMedia/News/2013/Pages/03Jan_JohanSverdrup_appraisal.aspx

3.http://www.statoil.com/no/NewsAndMedia/News/2012/Pages/27aug_Geitungen.aspx

 

Skriv gjerne inn flere lenker og forslag til relevant fakta til oppgaven imorgen, måtte det gå best mulig med alle sammen!

Lenke til kommentar

Forberedelsesoppgaven for eksamen H11 omhandlet petroleum og klima. Derfor tror jeg ikke det bli hovedproblemstillingen i år. Jeg tror heller den vil dreie seg om selve leteprosessen, og hvilke undersøkelser som må gjøres i forbindelse med leting etter petroleumsforekomster. Seismikk, letebrønner, brønnlogging og avgrensingsbrønner etc.

 

Håper forresten ikke vi får tolkning av værkart ol. i oppgave 2 og 3!

Endret av pineapplestar
Lenke til kommentar

Er det lov til å ha med data på eksamen slik at man slipper å skrive ut en hel bunke papirer?

Ja er lov å ha med pc, men er jo igrunn mer oversiktlig å organisere alle papirer i en perm enn å ha masse dokumenter på pcen oppe og drive å lete :)
Lenke til kommentar

Hvor stor sannsynlighet tror dere det er for at vi får en oppgave om permafrost? Jeg tror det er tvilsomt siden det var hovedtema i høst.. men man vet aldri ;s

 

Vi lærte om det i mars.. Lite sannsynlig at det kommer en ren oppgave om bare permafrost tror jeg. Blir evt. å dra det inn under andre punkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...