Gå til innhold

Test: Intel NUC: Next Unit of Computing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med akkurat det samme, men det hjalp å sette den på høykant eller opp ned faktisk.Har bestilt noen mini-kjøleribber som jeg skal sette på SSDen, den har jo ellers 0 kjøling

Du kan prøve å sette opp viftehastigheten i bios. Har to slike i huset og har aldri hatt problemer med overoppheting. Begge to har minimumshastighet på 40%.

Lenke til kommentar
Sliter med akkurat det samme, men det hjalp å sette den på høykant eller opp ned faktisk.Har bestilt noen mini-kjøleribber som jeg skal sette på SSDen, den har jo ellers 0 kjøling
Du kan prøve å sette opp viftehastigheten i bios. Har to slike i huset og har aldri hatt problemer med overoppheting. Begge to har minimumshastighet på 40%.

 

Hører du noe til maskinen når viftene spinner på 40%? Jeg har en slik i stua, og må sette vifta på 20% for at den skal bli lydløs. Da holder den gjerne en temperatur på 70 grader under vanlig bruk. Hvis jeg setter viftene til å spinne noe raskere høres de straks, noe som er nokså kjipt.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å sette opp viftehastigheten i bios. Har to slike i huset og har aldri hatt problemer med overoppheting. Begge to har minimumshastighet på 40%.

 

Det er ikke den delen som er problemet. Problemet er at SSD ligger på andre siden av hovedkortet hvor det ikke er noen form for kjøling, kun de hullene på undersiden. Viftehastigheten hjelper ikke nevneverdig på å kjøle ned den da.

Lenke til kommentar

Hører du noe til maskinen når viftene spinner på 40%? Jeg har en slik i stua, og må sette vifta på 20% for at den skal bli lydløs. Da holder den gjerne en temperatur på 70 grader under vanlig bruk. Hvis jeg setter viftene til å spinne noe raskere høres de straks, noe som er nokså kjipt.

Hører en svak summing hvis man er nærme den, men ikke hvis jeg er noen meter fra.

Det er ikke den delen som er problemet. Problemet er at SSD ligger på andre siden av hovedkortet hvor det ikke er noen form for kjøling, kun de hullene på undersiden. Viftehastigheten hjelper ikke nevneverdig på å kjøle ned den da.

Les dette http://techreport.com/news/24286/intel-tackles-nuc-heat-issues-with-fan-speed-tweak-ssd-fix

Lenke til kommentar

Kjører VMware ESXI 5.1 på denne med SSD og 16Gb minne. Alle vm'ene ligger på NAS bortsett fra en Server 2008 som kjører fra SSDen. Funker helt fantastisk for meg som hadde behov for en ESXi server jeg kunne hjemme helt bort fra en mindre leilighet.

Lenke til kommentar

Æh. Er dette normalt? Blir ikke det som å selge en bil uten at det følger med bilnøkkel?

Ser ut som det er hovedstrømkabelen som ikke følger med, dvs 3-pol-kabelen. Det er bilde av selve strømforsyningen(http://img.gfx.no/1155/1155213/Tilbehor.280x311!.jpg), men selve kabelen har de sikkert droppet for å kunne presse prisen da de slipper å pakke egne kabler for hvert land som har forskjellige kontakter.

Lenke til kommentar

Har denne selv! Fantastisk maskin sett bort i fra at jeg har det samme overopphetingsproblemet som alle andre nevner. Bruker kun dele som Intel selv anbefaler, og syntes det derfor er litt latterlig at dette gjør maskin nær ubrukelig. Syntes det er et viktig minus som bør nevnes i artikkelen!

 

Ellers brukes min maskin som jobb/stue/surfe pc, altså ikke HTPC eller spilling. Utmerket formål i mine øyne ;)

Lenke til kommentar

Har denne (DC3217IYE), tenkte jeg skulle dele noen erfaringer.

 

Kjører denne som HTPC med windows/xbmc. Prøvde med OpenElec i starten, men det var noen problemer knyttet til bitstreaming av lyd (som nå skal være fikset). Den spiller alt jeg har prøvd så langt, inkl HD lydformater, 10bit encodes mm. Veldig fornøyd!

 

Min har vært 100% stabil (jeg har ikke montert WLAN kort). Den er stille, men det er mulig å høre den under normal bruk og ved litt belastning hører du den godt. Under avspilling av media har jeg ikke opplevd at viften spinner opp. Siden jeg ønsket en løsning som var HELT lydløs endte jeg opp med å installere den i et slik kabinett. http://htpc.no/htpc-viftelos/195-impactics-d1nu1-b.html

 

Veldig godt fornøyd, nærmest en (for meg) perfekt HTPC løsning. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...