Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

99 % bruk av fysisk minne


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en relativt rask laptop, med 6 gb minne.

 

Med en gang den slås på er ca. 27 % minne i bruk. Da kjører skype, spotify, dropbox og chrome, som må være de tyngste programmene.

 

Jeg kjører vanligvis 2-3 faner i chrome mens jeg hører på musikk fra spotify. Uten at jeg åpner andre programmer stiger prosentandelen til fysisk minne sakte men sikkert til 99 %. Jeg kan ikke forstå dette. Noen forslag?

 

(Nå har jeg åpen 3 faner i chrome, men i oppgavebehandleren vises 9 prossesser på kanskje gjennomsnittlig 70 000 kB)

 

Dersom jeg summerer minnet brukt i "Windows Oppgavebehandling" får jeg ikke 6 gigabyte, men dataen begynner å bi treig og lugger. En restart fikser det hele, men det tar ikke lang tid før den er oppe i 99 % igjen. Jeg har i følge Norton ingen viruser, og driver heller ikke å laster ned filmer, etc eller gjør andre ting som er typisk å få virus fra.

 

Noen forslag?

 

Takk :)

Endret av Ein23
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Fant synderen ved hjelp av process explorer. Det var WDFME.exe som brukte ca 4 000 000 K...... Et eller annet program som brukes av den eksterne harddisken min. Men det skal avinstalleres :)

 

 

Det er en Acer forresten :)

Endret av Ein23
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...