Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gmail-konto


Anbefalte innlegg

Beklager om dette innlegget blir postet feil, men prøver her da det er mange her som har mye kunnskap om diverse.

 

Jeg har en gmail konto der fornavnet og etternavnet mitt går i ett uten punktum. Tenkte nå jeg skulle lage meg en konto der jeg delte fornavn og etternavn adskilt med punktum. Dette får jeg ikke gjort, får beskjed om at denne adr finnes fra før.

Prøver å sende mail til [email protected] og denne mailen kommer inn i den gamle mailen altså [email protected].

Skjer dette automatisk når jeg lager meg en mail der navnet går i et at den også "lager" en med punktum i mellom?

Erfaringer om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Punktum og stor bokstav i mail vil ikke bli tatt hensyn til.

Det skilles aldri mellom store og små bokstaver, men dette med punktum må da i tilfelle gjelde kun for gmail? Alle andre epostsystemer jeg har benyttet skiller mellom fornavn.etternavn og fornavnetternavn.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

There are three common reasons why Gmail users think they're receiving someone else's mail. Please select the description that matches your situation below.

 

 

Sometimes you may receive a message sent to an address that looks like yours but has a different number or arrangement of periods. While we know it might be unnerving if you think someone else's mail is being routed to your account, don't worry: both of these addresses are yours.

Gmail doesn't recognize dots as characters within usernames, you can add or remove the dots from a Gmail address without changing the actual destination address; they'll all go to your inbox, and only yours. In short:

All these addresses belong to the same person. You can see this if you try to sign in with your username, but adding or removing a dot from it. You'll still go to your account.

If you get mail that seems to be intended for someone else, it's likely that the sender entered the wrong address, just like if you've ever dialed a wrong phone number for someone. In these cases, we suggest contacting the original sender or website when possible to alert them to the mistake.

One last thing: Google Apps does recognize dots. If you'd like to have a dot in your username, please ask your domain administrator to add your preferred username as a nickname.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Det skilles aldri mellom store og små bokstaver, men dette med punktum må da i tilfelle gjelde kun for gmail? Alle andre epostsystemer jeg har benyttet skiller mellom fornavn.etternavn og fornavnetternavn.

 

Det finnes noen men betyr ikke alle har det.

Lenke til kommentar

Det finnes alltid unntak, og standarden for epostadresser åpner for dette. Her er en enkel forklaring: http://email.about.com/od/emailbehindthescenes/f/email_case_sens.htm

 

Det mest vanlige er at det i epostadresser ikke skilles mellom store og små bokstaver, og at tegn (som punktum, binde- eller understrek) i den lokale delen av epostadressen (den foran @) gir unike adresser (her avviker gmail). I domenedelen (den etter @) skilles det ikke mellom store og små bokstaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...