Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det samme for Xbox One? Hvis ikke, så har plutselig ikke PS4 de store fordelene i kraft mer.

 

Oset til Xbox One skal reservere 3GB Ram, dvs 5GB til spill.

Skrevet

PS4 har ikke raskere RAM men har mulighet til å overføre større mengder data en DDR3 som XBO har som er raskere men sender mindre mengde om gangen.

Skrevet

PS4 har fremdeles raskere RAM og bedre skjermkort, men da ser det ut til at mengden RAM blir sånn ca det samme, og CPU er jo fremdeles den samme.

 

PS4 har raskere båndbredde enn Xbox One sin DDR3 ram, men DDR3 kombinert med ESram har vel tilnærmet lik båndbredde, viss de klarer å kombinere dette bra, da det bare er 32MB ESram.Skjermkortet til PS4 er vel 30% raskere.

Skrevet

Interessant å lese om lydprosesseringen, og dedikerte lydprosessorer (må ikke forveksles med "lydchips", DACs eller lign som ikke gjør hardarbeidet), noen som har en kilde for mer info om hva som er i One/PS4 av slike muligheter?

 

Også morsomt å lese at PS4 nå plutselig har mindre RAM tilgjengelig til spill enn Xbox One (les tidligere i tråden for hvor mye poenget med ledig ram har vært hamret inn). I tillegg har vel MS satt døren åpen for Indie-utviklere nå også.

 

Virker som vi kommer tilbake til det som var poenget mitt omtrent på side 5 i denne tråden: Denne generasjonen leverer Sony og MS omtrent identiske konsoller. Vi kan i hvert fall føle oss ganske trygge på at de fleste multiplats blir identiske.

  • Liker 1
Skrevet

RAM-delen er fremdeles er rykte, men jaggu meg en det dårlig jobba av Sony og Microsoft å bruke så mye RAM til OS.

 

Den største forskjellen er uansett GPUen, 50% sterkere er ikke noe å kimse av.

  • Liker 2
Skrevet

Interessant å lese om lydprosesseringen, og dedikerte lydprosessorer (må ikke forveksles med "lydchips", DACs eller lign som ikke gjør hardarbeidet), noen som har en kilde for mer info om hva som er i One/PS4 av slike muligheter?

 

Også morsomt å lese at PS4 nå plutselig har mindre RAM tilgjengelig til spill enn Xbox One (les tidligere i tråden for hvor mye poenget med ledig ram har vært hamret inn). I tillegg har vel MS satt døren åpen for Indie-utviklere nå også.

 

Virker som vi kommer tilbake til det som var poenget mitt omtrent på side 5 i denne tråden: Denne generasjonen leverer Sony og MS omtrent identiske konsoller. Vi kan i hvert fall føle oss ganske trygge på at de fleste multiplats blir identiske.

 

Nå er det rykter alt sammen ennå, så vi får se. Samtidig så kan jeg tippe at sony og ms reserverer mer ram enn det de egentlig trenger, bare for å ha litt slingringsmon. På ops3 så gikk den os reserverte rammengden fort nedover de 2-3 første årene av levetiden. Mener den startet på 96 og stoppet på 40-45. Altså nesten ei halvering. Når fans etc har demonstrert hvordan ps4 er kraftigere en xbox one, så har ikke akkurat mengden ledig ram vært noen superviktig poeng. Da er 18 vs 14 cu enheter i skjermkortet vikigere, ps4 sin compute muligheter på gpu og sist men ikke minst båndbredden til gddr5 minne.

  • Liker 1
Skrevet

Nå er det rykter alt sammen ennå, så vi får se. Samtidig så kan jeg tippe at sony og ms reserverer mer ram enn det de egentlig trenger, bare for å ha litt slingringsmon. På ops3 så gikk den os reserverte rammengden fort nedover de 2-3 første årene av levetiden. Mener den startet på 96 og stoppet på 40-45. Altså nesten ei halvering. Når fans etc har demonstrert hvordan ps4 er kraftigere en xbox one, så har ikke akkurat mengden ledig ram vært noen superviktig poeng. Da er 18 vs 14 cu enheter i skjermkortet vikigere, ps4 sin compute muligheter på gpu og sist men ikke minst båndbredden til gddr5 minne.

Merkelig hvordan det var uinteressant for ca 80-sider siden i denne tråden da jeg poengterte at minnebruken var dynamisk og kunne endres når som helst. Og hvordan du hoppet bukk over eSDRAM og avlasting til skyen ;)

  • Liker 1
Skrevet

eSDRAMEN vil hjelpe, men vi vet enda ikke i hvilken grad, eller hvor vanskeligere det blir å programmere for den (noe som kun vil ha utslag på multiplies, litt sol Cell på PS3 denne generasjonen, men selvsagt ikke like vanskelig). Skyen har blitt gjennomgått lenge her, og det er helt utrolig. Noen ganger bør man kunne si at ja, det PS4 har kraftigere hardware, men jeg skal ha meg en Xbox One fordi (insert grunn) og jeg kommer til å storkose meg og alle spillene vil se utrolig mye bedre ut enn på en PS360 ogjeg kkommer til å være så jævla fornøyd og hvem faen bryr seg om å bruke komme komma eller at noen andre kanskje har litt bedre grafikk som jeg uansett ikke ser en drit av siden jeg sitter foran skjermen og storkoser meg med Dead Rising 3.

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...