Gå til innhold

[Løst] abpris.no


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med disse? Jeg har bestilt en blitz der. Tok kontakt med dem etter en uke(og litt mer bakgrunns sjekk på nett).

Spurte dem når jeg ville få blits og får svar: Den er sendt

Jeg ventet noen dager til.. kontaktet dem igjen. Samme svar. Så et par dager senere fikk jeg melding fra FedEx at de hadde mottatt en pakke merket kamera og måtte få faktura så de kunne får tollberegnet den..!!!!!

Jeg var i kontant med abpris før jeg kjøpte blitz, de garanterte da at pris på web var endelig pris til meg. Ingen toll eller andre omkostninger ville tilkomme.

Jeg har nå sendt en mail til dem igjen, bedt dem få blitsen sendt til meg..

Der står saken.. og jeg lurer på da. Noen andre som har handlet der?

 

---------------

Etter å hatt en dialog med AB pris, er alt blitt ordnet opp. Jeg fikk refundert toll. Svarer kjapt på henvendelser.

Prisen jeg fikk, ble den endelige pris :)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i kontant med abpris før jeg kjøpte blitz, de garanterte da at pris på web var endelig pris til meg. Ingen toll eller andre omkostninger ville tilkomme.

 

Og det trodde du på? Alle varer sendt til Norge over 200 kr blir momsbelagt, de kan ikke unngå det, ikke uten flaks ihvertfall.

 

Så hvis de ikke trakk fra momsen når du betalte har du vel blitt halveis lurt, ikke overraskende isåfall når jeg ser nettsiden til selskapet.

Lenke til kommentar

Og det trodde du på? Alle varer sendt til Norge over 200 kr blir momsbelagt, de kan ikke unngå det, ikke uten flaks ihvertfall.

 

Så hvis de ikke trakk fra momsen når du betalte har du vel blitt halveis lurt, ikke overraskende isåfall når jeg ser nettsiden til selskapet.

 

Dette vet jeg.. har handlet utenlands i årevis :) over 20 år.

 

Det jeg lurte på var om andre har erfaring med abpris. Har søkt rundt og fant kun et kjøp.. som tok lang tid, men kjøper fikk varene til slutt uten å betale noe toll. Så jeg ønsker som sagt andre sine erfaringer så vi kan advare eller anbefale dem. Prisene er tross alt lavest på det meste.

Lenke til kommentar

Dette vet jeg.. har handlet utenlands i årevis :) over 20 år.

 

Det jeg lurte på var om andre har erfaring med abpris. Har søkt rundt og fant kun et kjøp.. som tok lang tid, men kjøper fikk varene til slutt uten å betale noe toll. Så jeg ønsker som sagt andre sine erfaringer så vi kan advare eller anbefale dem. Prisene er tross alt lavest på det meste.

 

Så hvis du har handlet i over 20 år så er jeg overrasket hvorfor du vil velge en så tvilsom side som abpris.

 

Anyways, utifra det jeg leser ser det ut som folket får varene sine til slutt, dog noen får asiatiske modeller f.eks "kiss X5" istedenfor EOS 600D(svært tvilsomt spør du meg).

 

Utifra det jeg har lest ville jeg aldri bestilt noe derifra av noen betydelig sum ihverfall, også med tanke på garanti.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også handlet på ab pris og blitt lurt. Kjøpte kamera, og det kom hele veien til Norge, men stoppet i tollen. Moms ville de ikke betale, selvom det står på hjemmesiden deres at dette er inkludert. Jeg hadde også snakket med dem på forhånd, og da var det selvfølgelig inkludert. De hadde sendt en falsk faktura på reparasjon av brukt kamera på en altfor lav sum for å slippe moms. Fedex forlangte min originalfaktura som jeg sendte. Da jeg konfronterte dem, sendte de en ny falsk faktura som var litt høyere, og håpet at det ville hjelpe. Det ble mye kommunikasjon en måneds tid, og enden på visa var at varen ble sendt i retur av fedex, og nå håper jeg å få pengene i retur via visa kreditt.

Hold dere unna ab pris, useriøs

Peter J

Lenke til kommentar

Jeg fikk endelig blitzen. Den kom slutten av mai. De ordnet med toll brev som klarerte blitzen også. Men selv om de framstår som Norsk firma er det et HK firma. Jeg vil nok ikke handle her igjen. Det jeg sparte gikk vekk i irritasjon og venting.. + usikkerhet. Men nå er de testet.. og får karakter 1 av 6 fra meg :)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...