Gå til innhold

Gaming pc til 7k


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal kjøpe stasjonær gaming pc og har et budsjett på max 7k inkludert skjerm. Det er første gang jeg skal bygge pc selv, så den må helst være enkel å bygge. Kan noen hjelpe meg med å finne et bra oppsett på komplett.no?

 

Si ifra hvis det noe jeg har glemt å fortelle.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det no spesiell grund til at du vil kjøpe fra komplett.no eller går du gjerne for andre nettsider også? bor du i nærheten av f.eks. sandefjord så kan mpx (og komplett for den saks skyld) være greit, da du kan dra dit og hente alt selv og spare sending i posten.

så du har skjem? eller er du på utkikk ett skjerm også?

Lenke til kommentar

Trenger du OS, mus, tastatur, hodetelefoner, høyttalere, annet?

 

Og: hvis du er student ved høyskole/universitet, og har gyldig studentepostadresse, kan du opprette studentkonto på Dustin. Dette gir deg gratis frakt på ordre over 2000 kr, samt studentpriser på en rekke produkter (i tillegg til at de jevnt over er noe billigere enn Komplett).

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Jeg er åpen for andre sider også, men har hørt at komplett er bra og troverdig. Bor ikke i nærheten av sandefjord.

 

Har OS, tastatur og mus, men et billig headset kunne jeg også trengt. Altså er jeg på utkikk etter pc, skjerm og headset med mic til max 7k

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1232682&su=CF110CCC-DE07-4568-AD3A-986A8669CDEF

 

Kom 10 kr over, men satser på det går :)

 

I en budsjett pc er den cpuen bra, tok også med en bedre kjøler så den kan overclockes. Bra skjermkort og 500 gb hdd. 24 tommers skjerm og ett rimelig gaming headset med mic.

 

Vil kjøre alle spill med brukendes grafikk, medium på de mest krevende og high på resten sånn omtrent.

Lenke til kommentar

http://www.komplett....3A-986A8669CDEF

 

Kom 10 kr over, men satser på det går :)

 

I en budsjett pc er den cpuen bra, tok også med en bedre kjøler så den kan overclockes. Bra skjermkort og 500 gb hdd. 24 tommers skjerm og ett rimelig gaming headset med mic.

 

Vil kjøre alle spill med brukendes grafikk, medium på de mest krevende og high på resten sånn omtrent.

 

10 over budsjett :D nicely done sir!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.komplett....3A-986A8669CDEF

 

Kom 10 kr over, men satser på det går :)

 

I en budsjett pc er den cpuen bra, tok også med en bedre kjøler så den kan overclockes. Bra skjermkort og 500 gb hdd. 24 tommers skjerm og ett rimelig gaming headset med mic.

 

Vil kjøre alle spill med brukendes grafikk, medium på de mest krevende og high på resten sånn omtrent.

cpu kjøler er unødvendig. Stock kjøler fungerer utmerket.
Lenke til kommentar

Kan noen andre kommentere hva de synes om dette forslaget? Er det noe som mangler?

 

 

EDIT: Etter en del tenking og diskutering endte jeg opp med MariusSR sitt forslag, men bytta ut i5-3570K med den vanlige (altså uten K).

 

Prisforskjellen er på ca 100,-kr.

 

Om du ikke ønsker å klokke nå, har du iallefall muligheten senere.

 

Spill som bf3 drar godt nytte av en cpu-klokk på 4GHz+ kontra 3,4GHz.

 

Jeg vil tippe du klarer iallefall 4GHz på stock kjøler.(Temperaturmessig)

Med mindre du ekstremt uheldig med chippen

Lenke til kommentar

Kan noen andre kommentere hva de synes om dette forslaget? Er det noe som mangler?

 

 

EDIT: Etter en del tenking og diskutering endte jeg opp med MariusSR sitt forslag, men bytta ut i5-3570K med den vanlige (altså uten K).

Ikke for at du skal påvirkes til å velge det ene eller det andre, men Marius hadde utelatt både en vanlig harddisk og hovedkort. Det er mellom 1000 og 1500 som manglet; da blir det billig selvsagt:-)
Lenke til kommentar

Vel ser veldig bra ut det, problemet nok med B75 brikkesett er nok overklokking ikke er det enkleste på det siden brikkesettet på hovedkortet har begrenset hvor mye man kan overklokke, det bør man være klar over, så Z77 er helt klart det beste, snart kommer nok haswell så godt mulig man kan spare litt der ved helgesalg.

Lenke til kommentar

Er ikke dette hovedkortet som du la til i den første listen? http://www.komplett....aspx?sku=761487

 

Jo er det.

 

 

Vel ser veldig bra ut det, problemet nok med B75 brikkesett er nok overklokking ikke er det enkleste på det siden brikkesettet på hovedkortet har begrenset hvor mye man kan overklokke, det bør man være klar over, så Z77 er helt klart det beste, snart kommer nok haswell så godt mulig man kan spare litt der ved helgesalg.

 

Det tenkte jeg ikke på. Det er og noe TS bør vurdere.

Lenke til kommentar

Vel ser veldig bra ut det, problemet nok med B75 brikkesett er nok overklokking ikke er det enkleste på det siden brikkesettet på hovedkortet har begrenset hvor mye man kan overklokke, det bør man være klar over, så Z77 er helt klart det beste, snart kommer nok haswell så godt mulig man kan spare litt der ved helgesalg.

Trådstarter har sagt både at han ikke skal overklokke og at han derfor ikke trenger K-modell av prosessor. Det er derfor lite eller ingen problem med å ta et, nær sagt, hvilket som helst hovedkort som passer - såfremt det inneholder de komponentene som trådstarter trenger......
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...