nimbo Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 Hei! Jeg har en VW Golf 1.4 2009-modell. Lå i 90 km/h på motorveien da jeg plutselig mistet all motorkraft og måtte legge meg ut ved vegskulderen. Bilen stoppet helt og etter det fikk jeg ikke startet den igjen. Tilkalte veihjelp og han trodde det kunne være bensinpumpen som hadde røket. Er dette normalt på en så ny bil? Vil det gå på garantien? Hvor mye koster det normalt å få noe sånt fikset, og vet noen ca hvor mye man må ut med i egenandel? På forhånd takk for svar!
LiamH Skrevet 20. mai 2013 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Denne har du enda garanti på. Kontakt merkeverkstedet. Utover dette, så trenge det ikke være bensinpumpen. Det kan være flere ting. Det å diagnostisere ved å "tro" er helt meningsløst. Her må det feilsøkes. Endret 20. mai 2013 av LiamH
Indian Skrevet 20. mai 2013 Skrevet 20. mai 2013 Hvordan kan han tro det er bensinpumpa? Tror ikke han vet hva han snakker om. Var det redningsbil fra NAF? Feilen din kan være veivsensor som gir samme symtomer, bankesensor, kamsensor.....
Snylter Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Garanti dekker nok ikke dette, det vil i tilfelle være reklamasjonsretten som må brukes.
LiamH Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Garanti dekker nok ikke dette, det vil i tilfelle være reklamasjonsretten som må brukes. I dag tilbyr alle bilmerker minst 5 års nybil-garanti, så dette skal gå under "garanti". Nå skal det likevel nevnes at disse garantiene har en del omfattende unntak og urimelige vilkår, men du bør uansett ta kontakt med forhandler og få dem til å ta stilling til problemet. Dette kan være mye rart, alt fra coil, topp-sensor e.l. til mer omfattende problemkilder, så det å si "bensinpumpe" blir et skudd i blinde, spør du meg. Nei, ta bilen på merkeverkstedet. Endret 21. mai 2013 av LiamH
Snylter Skrevet 25. mai 2013 Skrevet 25. mai 2013 I 2009 hadde ikke VW 5 års garanti, det kom først i januar 2011.
LiamH Skrevet 25. mai 2013 Skrevet 25. mai 2013 Tuller du? Kom det først i 2011?!? Jaja... jeg er ikke forbauset. Takk for korrigering og info!
Snylter Skrevet 25. mai 2013 Skrevet 25. mai 2013 Det er faktisk slik at de aller fleste kom med 5 års garanti i 2011. Før det var det vel stort sett kun Mitsubishi som hadde såpass lang garanti..
LiamH Skrevet 25. mai 2013 Skrevet 25. mai 2013 (endret) Det kan godt hende at dette stemmer. Jeg kan likevel huske i 2008-2011 når jeg jobbet som mekaniker på et ikke-merke verksted at ny-bil garantien alltid var et tema når nyere biler fikk feil. Jeg har likevel ikke helt kontroll på hva som inngår i garantien til forhandler og hva som gjelder via Kjøpsloven. Mulig det har blitt noe krøll der. Endret 25. mai 2013 av LiamH
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå