Gå til innhold

noise cancelling headset


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt til å kjøpe meg et headset med noise cancelling.. har tenkt å putte MAKS 2500.

 

Har sett på 2 stk

 

http://www.amazon.co.uk/Sony-MDR1RNC-Cancelling-Prestige-Headphones/dp/B00974PYVK/ref=lh_ni_t?ie=UTF8&psc=1&smid=A3P5ROKL5A1OLE

 

http://www.amazon.co.uk/Bose-QuietComfort-Acoustic-Cancelling-Headphones/dp/B0054JJ0QW/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1368950246&sr=1-1&keywords=bose+headphones

 

Har ikke så mye greie på dette, så hva ville dere gått for? kom gjerne med andre forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv Asus Vulcan Pro. Eneste gaming headset med ANC. Veldig fornøyd med det, men om du kun bruker ANC og ikke har noe lyd så hører du en svak summelyd, men hører ingenting når jeg spiller, ser på youtube, film, osv. Det er veldig behagelig og man blir ikke svett rundt ørene slik som på enkelte andre headset. Her egentlig ikke noe negativt å si om dem, bortsett fra at ledninga er sinnsykt lang, og i tillegg har man ledninga på spitfire. Men det blir jo bedre at det følger med en kabel organiserer.

Lenke til kommentar

Skal du ha den beste støyreduksjonen, gå for Bose QC15 eller QC3. Lydkvaliteten er noe av det samme du får i hodesett til 1,5 k - 1,8 k.

 

Lydkvaliteten er for all del grei, spesielt hvis du er vant med noe àla Koss PortaPro eller noe sånt.

 

Jeg ville ha kjøpt DAC, en billig fra FiiO (f.eks. E07K), som du importerer fra Hong Kong (kan finne link om det er interessant). Blir da under 500-lappen. Får rett og slett mye bedre opplevelse spør du meg. Lyden fra laptop-en er ikke noe å skryte av (men ikke nødvendigvis det værste heller).

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Lyden en får fra laptoper og mobile enheter er meget varierende. Det er dessverre vanskelig å finne noe informasjon om dette, så mitt tips vil være å teste selv.

 

Selv er jeg for eksempel ganske fornøyd med lyden fra nettbrettet mitt (Nexus 10), mens laptopen min (Multicom ettellerannet) og telefonen min (Huawei) er rett og slett forferdelig.

Lenke til kommentar

Lyden en får fra laptoper og mobile enheter er meget varierende. Det er dessverre vanskelig å finne noe informasjon om dette, så mitt tips vil være å teste selv.

 

Selv er jeg for eksempel ganske fornøyd med lyden fra nettbrettet mitt (Nexus 10), mens laptopen min (Multicom ettellerannet) og telefonen min (Huawei) er rett og slett forferdelig.

Men, hvordan kan du teste dette selv hvis du ikke har en DAC å sammenligne med? :p
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har brukt et QC15 i 2,5 år nå, og har ingenting å utsette på det. Vel, annet enn at om du bruker det store deler av dagen, går batteriet tomt etter et par dager, men heldigvis er AAA-batterier billige.

Det er fantastisk å ha på seg når man flyr, sitter på toget, bussen, på lesesalen, på biblioteket eller på et datarom. Det eneste jeg har merka meg bli plukket opp, var en ortodoks jøde som satt og ba da vi fløy fra New York til Amsterdam. Flyduren var borte vekk, men bønnene til jøden to rader foran var klokkeklare. Skjønt, den forsvant da jeg satte på musikk.

 

Ellers er de fantastiske til å luke ut viftestøy og kaklende kjerringer / fnisende fjortiser, og selv etter 8-9 timer i strekk blir i alle fall ikke jeg svett eller ukomfortabel av å ha de på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...