Dufen Skrevet 20. mai 2013 Skrevet 20. mai 2013 Da er det de bakre foringene på bærearmene som er slitte. Merkes det ekstra godt om du bremser lett?
johanf Skrevet 20. mai 2013 Skrevet 20. mai 2013 Herregud - ta med bilen til en mekaniker og be han se over - det koster en 50-lapp og er mye billigere enn å vase rundt her inne og eventuelle følgeskader på bilen din.
sunnySR Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Skrevet 20. mai 2013 (endret) Nja, rister så mye at det er vanskelig å si om det blir værre når jeg bremser, men blir kanskje en smule værre når jeg bremser lett ja. Skal få bilen sjekket i morgen. eventuelt bare dra å få dekka avbalansert og se om det hjelper. Noen som eventuelt vet om noen gode plasser å få sjekket bilen eller avbalansert dekka eller spiller det ingen rolle hvem man drar til. Tenker litt på pris og på dyktighet da. Endret 20. mai 2013 av sunnySR
Snylter Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Enkelte dekkmann-sjapper avbalanserer vel hjulene mens de sitter på bilen mener jeg.. De gjorde da det for noen år siden, så jeg regner med at de fortsatt gjør det samme.
sunnySR Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Skrevet 23. mai 2013 Da kan jeg meddele at bilen har vært og fått nye senetreringsringer og blitt avbalansert. Har vært og testet bilen nettopp og er ikke tegn til risting når jeg kommer opp i 80-100. Takk for hjelpen alle sammen 1
konduktans Skrevet 24. mai 2013 Skrevet 24. mai 2013 I tilfelle noen andre har samme problem; en vanlig grunn til risting er kast i bremseskive. Løft opp fronten, start bilen og la den gå på tomgang i første. Da ser du lett om skivene ikke er rette. Problemet på min bil var rust bak bremseskivene. Måtte skru alt fra hverandre, rense, sette sammen, og så null risting :-)
Snylter Skrevet 24. mai 2013 Skrevet 24. mai 2013 Hvis jeg løfter opp min bil foran og lar den gå på tomgang i første har jeg et problem. Det samme gjelder stort sett alle med 4x4, og alle med standarddrift. I tilfellet du prater om er det ikke kast i skivene som er problemet konduktans, men at skivene ikke er montert korrekt. Da får også hjulene feil anleggsflate. Kast i skiver viser seg kun ved bruk av bremsene.
konduktans Skrevet 24. mai 2013 Skrevet 24. mai 2013 (endret) To forskjellige caser, burde sikkert satt det i to avsnitt :-) Endret 24. mai 2013 av konduktans
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå