Gå til innhold

Guide: Still inn spillmusa riktig


Anbefalte innlegg

Husker for flere år siden en proff gamer fortalte at folk bør aldri bruke software som følger med mus, og heller ikke driveren. Bruk bare den "universale" som windows registrerer. Har mus DPI knapp, fungerer denne uansett.

 

Tror han påstod at slike programmer skaper et mellomledd som er unødvenig.

En proff gamer, ja. Han høres virkelig ut som en autoritet på dette området. Vedkommende har sikkert også sterke meninger når det kommer til hva slags kosthold/klær/politiske ståsted en gamer skal ha. Ville slike råd vært like overbevisende?

 

Det kan naturligvis hende at det var noe medfølgende programvare til en eller annen dings som ikke fungerte slik det skulle for flere år siden, men at produsentene skulle utvikle programvare som de vet vil redusere ytelsen til produktet sitt faller jo på sin egen urimelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg begynte å spille BF3 så la jeg merke til at sensitiviteten var helt vanvittig høy i forhold til alle andre spill. Jeg ble nødt til å sette mouse sensitivity innad i spillet til nesten laveste verdi for å få samme reaksjon som i alle andre spill jeg spiller.

Noen med samme erfaring der ute?

 

- ESS

Endret av ESS.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Betryggende å vite at det ikke bare er jeg som har en ekstra datamus liggendes. :p

Disse er jo forbruksvare om man har over middels temperament ved tapte slag ;)

 

Iain: - Benq XL 2411t er det nærmeste jeg noen gang har vært en CRT. Dette går på responsivitet sammenliknet med CRTer på CS dagene :)

 

Fikk skjermen for to uker side og jeg har aldri opplevd makan..

Endret av Flacid
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan godt være det finnes en "rett og en gal" måte å stille inn musa på. Men det som trumfer dette i alle tilfeller er personlig preferanse og hva man er vandt med. Jeg har mine egene "standardinstillinger", og har brukt disse i årevis noe som gjør at presisjonen med disse instillingene er 100% presis selv om de ikke nødvendigvis er "optimale".

Lenke til kommentar

Rettelse: Hvordan du justerer datamusa er smak og behag. Dessuten har mange spill veldig lav sensitivitet, og mange har veldig høy, så når du spiller har det ikke så mye å si hva Windows sier, da spillet har egne innstillinger.Dette blir som å si om Windows eller Mac er riktig, det er smak og behag, budsjett, og hva pc'en skal brukes til.

 

Du bør lese over artikkelen en gang til.

 

Ingen som seier korleis det skal vere når du er ferdig, ikkje den endelige sensitiviteten. Men korleis du unngår det att "du hopper over pixler" altså eit 1:1 forhold.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hm har problemer med at musa mi ikkje får 1:1 forhold, selv med 6/11 på museskalaen og akselerasjon er av. Kjører Windows 8.1, men har ikkje hørt om at dette skal vere noe problem. Men så er jo musen min gammel også, kan jo så forsåvidt vera det.. Bruker Logitech G5

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Grei guide er enig i mye hær.

 

Dette er hvordan jeg brukte å gjøre det når jeg spillte cs 1.6

Windows instillingene har mye og si, også på nye spill.

 

1. slår av pekerpressisjon ( accelerasjon ) i kontrollpanel, uvandt i starten om du er vandt til å spille med det på. Etterhvert så blir du bedre, om du gidder å bevege

på armen å ikke bare håndleddet. selv så bruker jeg hele musmatten.

 

2. Grafikk instillinger er like viktig, det viktigste du gjør dær er å slå av vertical sync. ( vist det er på så får du litt etterslep på musen @skjermen )

Når jeg har det slik som dette, se på bildet. Så får jeg det perfekt. http://speedy.sh/SZQeg/Nvidia-config.jpg

 

3. 400 dpi og 500 hz i muse driverne. Du trenger ikke muse driverne om du har en dpi knapp som setter musen til den dpien du vill ha.

( 500 hz fordi at jeg ikke klarer 1000 hz stabilt ) ( sjekker hertzen med mouse movement recorder ) Det er viktig at den er stabil om du er kresen, er uansett ingen forskjell

mellom 500 hz og 1000 hz.

 

4. kjør like mange fps som hertz, da får du best flyt. ( Jeg kjører 144 hz og 144 fps siden jeg har en 144 hz skjerm. ) Er helt unødvendig med mere enn 144 fps for meg.

100 fps og 100 hz er ett minimum for meg.

 

5. http://www.gamefront.com/files/17191014/MarkC_Windows7_MouseFix.zip - kjør registerfilen i windows 7 fixes som heter Windows_7_MouseFix_TextSize(DPI)=100%[email protected]

restart pcen og du har fjernet accelerasjon fra windows....

 

6. Raw input gir deg det lille extra, det er innebygget i noen spill som feks cs go. den hopper over windows instillingene

og kjører alt direkte i fra musen. Så da føles det mere rett å bevege på musen.

http://www.fnatic.com/downloads/662

 

7. i cs 1.6 har jeg -noforcemaccel -noforcemparms -freq 144 i launch options.

 

ja, det var vel alt, jeg spiller i vertfall mye bedre når jeg har disse instillingene, å det gjør HeatoN også.

 

Trur jeg fikk med meg alt.

Lenke til kommentar

Glømte å si at det er viktig å ha den gliden du vill ha, selv så bruker jeg glidemiddel og teflon skatez som jeg skifter etter ett parr dager når dem blir slitt. Muse ledningen er også ett herk, jeg bruker å legge en teip bit fremme i musen for å få ledningen til å stå oppover slik at den ikke toucher musmatten. så teiper jeg ledningen slik at den ikke blir i veien for meg, den er jævlig irriteranes den satans ledninga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...