Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Drikke rein vodka 60%


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det er farlig å drikke rein vodka 60%? uten å blande det ut. Jeg hater smaken av alkohol så det jeg "liker" best er å ta en slurk med det sterkeste jeg finner også fjerne smaken med litt pepsi max. Dette har gått greit for meg (bortsett ifra de gangen jeg drakk for mye, men det skjer jo med øl også)

 

Jeg hørte nylig at det er farlig siden det er så sterkt, men ifra en person som har mye feil :p så noen som har peiling? Anonym poster: a79c62a22e12204c32481bfcc8a9f8a8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke spesielt farlig, har ikke merket noe til det selv i alle fall.

 

Joda, du blir full etter hvert og kan bli klein, men farlig vil jeg ikke si det er. Om du ikke bøtter nedpå mye og ofte vel og merke.

Ha litt måtehold så går det greit. :)

 

Da er det nok verre med 96%. Hovedsakelig fordi du blir så inn i gamperæva tørst av det.

Lenke til kommentar

Det er mulig å lage over 95,6% etanol. Men ikke ved kun destillasjon. Skal man lage etanol over 95,6% som ikke inneholder løsemidler må man bruke en molekylær sil. Eventuelt kan man benytte kjemikalier som f.eks. benzen eller dietyleter.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...