Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)


  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

    • 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4


Anbefalte innlegg

Ja, det er deilig! :)

 

Nå går dagene med til å se på film, spille kort, grille i fjøra, og generelt bare chille! :D

Vi har en del fridager spart opp, så nå har vi langhelg frem til onsdag. Og da sitter dere og svetter rævva av dere, hehehe :p

 

Trodde at folk hadde muntlig samtidig, men sånn er det tydeligvis ikke... Bare ett tips: Ikke kast bort første dagen! Var i generelt chillehumør dagen vi fikk oppgavene, og da måtte jeg kjempe meg igjennom dag nr. 2 med 140 i puls :/

 

Fun fact: Fikk en sensor som hadde studert kristendom i flere år, og var ekspert på kristendomshistorie. Sjeleglad for at jeg fikk vite det etterpå :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er deilig! :)

 

Nå går dagene med til å se på film, spille kort, grille i fjøra, og generelt bare chille! :D

Vi har en del fridager spart opp, så nå har vi langhelg frem til onsdag. Og da sitter dere og svetter rævva av dere, hehehe :p

 

Trodde at folk hadde muntlig samtidig, men sånn er det tydeligvis ikke... Bare ett tips: Ikke kast bort første dagen! Var i generelt chillehumør dagen vi fikk oppgavene, og da måtte jeg kjempe meg igjennom dag nr. 2 med 140 i puls :/

 

Fun fact: Fikk en sensor som hadde studert kristendom i flere år, og var ekspert på kristendomshistorie. Sjeleglad for at jeg fikk vite det etterpå :p

 

Jaja, får bare håpe på at jeg kommer opp i det faget jeg ønsker. :hm:

Lenke til kommentar

jeg kom opp i naturfag og er kjempefornøyd :w00t:

var egentlig veldig redd for å komme opp i engelsk. :(

 

Jeg er også redd for å komme opp i engelsk. :( I dag var det fransk, tysk, naturfag og RLE som ble trukket, noe som betyr at jeg fortsatt kan komme opp i norsk, matte, engelsk, samfunnsfag og spansk... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg er også redd for å komme opp i engelsk. :( I dag var det fransk, tysk, naturfag og RLE som ble trukket, noe som betyr at jeg fortsatt kan komme opp i norsk, matte, engelsk, samfunnsfag og spansk... :thumbdown:

 

jeg skjønner deg veldig godt :( jeg håper at du kommer opp i det du ønsker. de var norsk og samfunnsfag hvis jeg ikke husker helt feil. :)

Lenke til kommentar

jeg sitter og prøver og forberede meg til eksamen.

oppgaven jeg har fått er KARBON og de stikkordene jeg har i oppgavearket er:

karbonatomet, hydrokarbon, egenskaper, fotosyntese, forbrenning, olje, kjemisk lagret energi, miljø, alkohol, karbohydrater, levende organismer.

det er så mye jeg kan om karbon og de stikkordene, men som vi har bare 15 minutter for fremføringen. derfor er jeg litt usikker om hvilke punkter er lurt å ha med seg og med hvilken rekkefølge?

kan noen tenke seg å hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar

Wow, du har god hukommelse. :wee: Ja, det var norsk og samfunnsfag jeg ønsker å komme opp i. Takk for din ''medlidenhet''. :)

 

bare hyggelig :)

kunne du ha tenkt å hjelpe meg med den naturfagsoppgaven? jeg er litt usikker på hva må jeg ta med og hva må jeg ikke ta med, fordi det er utrolig mye om karbon :)

Lenke til kommentar

bare hyggelig :)

kunne du ha tenkt å hjelpe meg med den naturfagsoppgaven? jeg er litt usikker på hva må jeg ta med og hva må jeg ikke ta med, fordi det er utrolig mye om karbon :)

 

Du burde jo starte med å lage en problemstilling; hva er karbonkjemi, og på hvilken måte kan vi si at vi nå i dag er avhengige av karbon?, hvor du velger å fokusere på et spesifikt tema innenfor karbonkjemi. Du har jo i prinsippet en halvtime på deg til å fortelle om dette temaet, så du forteller litt under presentasjonen og utdyper i samtalen. Nå vet jeg jo ikke hvordan oppsettet på eksamen fungerer hos dere, men vi har i hvert fall fått beskjed om at presentasjonen teller svært lite. Etter at du har laget en problemstilling, deler du opp i ulike undertemaer du skal snakke om som er knyttet til problemstillingen, og du setter opp en disposisjon. Kan sende deg ''øvearket'' mitt om dette på PM. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du burde jo starte med å lage en problemstilling; hva er karbonkjemi, og på hvilken måte kan vi si at vi nå i dag er avhengige av karbon?, hvor du velger å fokusere på et spesifikt tema innenfor karbonkjemi. Du har jo i prinsippet en halvtime på deg til å fortelle om dette temaet, så du forteller litt under presentasjonen og utdyper i samtalen. Nå vet jeg jo ikke hvordan oppsettet på eksamen fungerer hos dere, men vi har i hvert fall fått beskjed om at presentasjonen teller svært lite. Etter at du har laget en problemstilling, deler du opp i ulike undertemaer du skal snakke om som er knyttet til problemstillingen, og du setter opp en disposisjon. Kan sende deg ''øvearket'' mitt om dette på PM. :)

 

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...