Windoge Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Jeg har i det siste fått vondt helt øverst i tannkjøttet på den ene siden. Er litt øm i tennene på grunn av dette, men er ikke sår i tannkjøttet. Ideer om hva det kan være?
Skandinav Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Forstadie til gingivitt? http://nhi.no/sykdommer/mage-tarm/tannhelse/tannkjottbetennelse-2235.html
Kjetilmarstein Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Det høres ut som om du har fått en infeksjon i munnen - i tannkjøttet og du bør oppsøke tannlege SNAREST mulig for å få oppklart hva dette kan være. Du vil antgakelig bli satt på antibiotikakur i første omgang, samt utredelse og røntgenbilder. Hull er det neppe, men infeksjon av bakterier som finnes i munn og svelg.
Windoge Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Skrevet 10. mai 2013 Forstadie til gingivitt? http://nhi.no/sykdom...nelse-2235.html Så du mener det blir verre? Tenkte at det kunne være en slags betennelse. Det var ikke så lenge siden sist jeg var hos tannlegen, og hadde ikke hull i området. Det er som sagt ikke tennene som gjør vondt, men det øverste partiet i tannkjøttet.
Windoge Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Skrevet 10. mai 2013 Men om det er det samme som TOMpsy beskriver, så regner jeg med at det går tilbake av seg selv. Har ikke hatt vondt veldig lenge, så skader sikkert ikke å vente noen få dager.
BuffyAnneSummers Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Husk å pusse tennene regelmessig og bruk tanntråd.
Skandinav Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Husk å pusse tennene regelmessig og bruk tanntråd. Jada mamma
BuffyAnneSummers Skrevet 10. mai 2013 Skrevet 10. mai 2013 Men sånn helt seriøst. Etter at jeg begynte klarer jeg ikke å la vær å bruke det. Det føles ikke rent hvis jeg ikke bruker tanntråd og jeg merker hver eneste bit som sitter mellom tennene og blir gal hvis jeg ikke får den vekk. Vanlig tanntråd er slitsomt å bruke og omtrent umulig å bruke bakerst i munnen, så alle burde invistere i disse 3-in-1 ''tannpirkerne'' fra Jordan som har ett ''skaft'' med en bit tanntråd så man lett kan få brukt tanntråd i hele munnen. God invistering og kan spare deg masse i fremtidige legeregninger. Alle som mener at man ikke trenger å bruke tanntråd burde prøve det en gang, bruk den ordentlig mellom alle tennene, og så lukter du på din egen ånde etter.. det alene burde overbevise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå