Gå til innhold

AMD Athlon T-Bird 1.4ghz hk


Carlo

Anbefalte innlegg

Hei.

Bestilte endel utstyr fra komplett for en del månder siden, og etter mye om og men og tilbakesending og slikt gidder jeg rett og slett ikke mer. Hovedkortet fungerer rett og slett ikke. Da har det seg sånn at jeg trenger et nytt hovedkort, evt. også ram. Har egentlig bare et par kriterier; Det må, selvsagt, støtte min T-Bird 1.4Gghz med 266Mhz bus, helst 133Mhz sdram ettersom jeg har 500 mb liggende og ikke har råd til å gå over til DDRRam pga. de stive ramprisene før tiden. Er vel egentlig ikke noe mer som er nødvendig. AGP 4x er vel standar..? Har max 2000 spenn å bruke på hk og evt. ram, så ikke så alt for mye med andre ord. Trenger kanskje en vifte også, da den jeg har er relativt dårlig tror jeg.. Skal støtte opptil 1.4ghz athlon tror jeg, men alltid kjekt med kaldere cpu vett :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-14 12:15, TheTurboMan skrev:

asus a7v266e punktum finale.


 

Fordel å LESE det han skriver i posten sin kanskje? Han ville ha SDRAM, ikke DDR SDRAM. Asus a7v266e har Via KT266A chipsett, altså skal den ha DDR SDRAM..

 

Personlig har jeg ABit KT7A-RAID. Har problemer for øyeblikket.. men skal ha det til å fungere supert -Har nettopp fått det altså :smile:

Lenke til kommentar

Heisan Carlo :smile:

 

Kjøp Microstar K7T Turbo2

Socket-A VIA KT133A ATX Audio UDMA100

 

1039,-

 

http://www.psdata.no/

 

meget bra kort :smile:

 

(Har det selv og har ikke hatt noen problemer)

 

 

_________________

AMD Athlon XP 1500+

Microstar K7T Turbo 2

Apacer 256MB PC133

Ashima 350W Kabinett

Hercules Prophet 4500

Samsung 48X CD-Rom

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 950P "19"

Samsung 40 GB

 

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-14 14:03 ]

Lenke til kommentar

Altså jeg har et KT7A liggende på pulten her som er helt føka liksom. Andre kortet fra Abit jeg har fått fra Komplett som er monga. Jeg mener også å huske at jeg spesifiserte i posten at jeg IKKE ville handle hos komplett. Takk for alle replysa hittil, men det virker som om det er litt delte meninger om hva som er best..? Noen som har noen tester av de forskjellige kortene? Gjerne hvor de setter dem mot hverandre? Takker :smile:

 

[Edit]

Sitter og ser på noen av kortene dere anbefalte nå.

Spess MSI kortet som Zan anbefalte (Hei btw Zan, hvordan står det til? :smile:) virker intressant. Det jeg lurer på er når det kommer på lager igjen på ITButikken. Det står nemlig at man skal se grossiststatus for leveringstid, men jeg ser ikke ut til å finne noe slikt. Noen som vet hva som er forskjellen på dette kortet og på MSI sitt KT7 Turbo-R kort annet enn at R kortet har raid? Står ikke noe om at R kortet er XP klart, og det er ganske viktig for meg egentlig. *5 minutters pause* Aaah, der så jeg nå at PSData har kortet inne på lager. Finfint. Tror jeg går for det jeg..? Ingen som har noen dårlige erfaringer med det eller noe slikt? Dårlige erfaringer med PSData generelt? Hvordan er de på bytting av varer etc? Vil gjerne handle med noen som er litt bedre enn komplett er..

puuuh, lang post :wink:

[/Edit]

 

[ Denne Melding var redigert av: Carlo på 2002-02-14 19:11 ]

Lenke til kommentar

Må legge til at jeg nå ser ut til å ha løst data problemet.. Så lenge jeg kjører FSB/RAM @ 100/100MHz, fungerer ting GLATT. Men prøver jeg meg på 133MHz streiker'n på grafikk.. klarer ikke første testen i 3DMark en gang før den sier et bestemt nei. Er ganske sikker på at litt BIOS oppdatering fixer det! :smile:

 

Syns forreste ytelsen på kortet er ganske bra. Kjørte nettopp litt 3dMark.. kjører min TBird 1,33 @ 1,30GHz, 512mb PC133 @ 100MHz, CL2, Turbo turbo turbo :wink: Og et GF2GTS som ikke er overklokka en dritt..

 

3dMark2000 -> 7581

3dMark2001 -> 3643

 

Konklusjon: er fornøyd med mitt KT7A-RAID!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...