Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jukse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har fått alt fra 2 til 5 før. I år har jeg en 4er fra før av bare..

 

Du er jo ikke svak i faget hvis du får 4. Det er mye bedre å få en ærlig 4rer enn å få en uærlig 6'er. Hvis du skulle bli tatt får du 1, ikke 4 som du kunne fått. Og hvis du hadde jobbet hardt med denne prøven ville du nok klart å oppnå en ærlig 5'er eller 6'er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er jo ikke svak i faget hvis du får 4. Det er mye bedre å få en ærlig 4rer enn å få en uærlig 6'er. Hvis du skulle bli tatt får du 1, ikke 4 som du kunne fått. Og hvis du hadde jobbet hardt med denne prøven ville du nok klart å oppnå en ærlig 5'er eller 6'er.

 

Det er nettopp dette som er de negative sidene ved å jukse. En uærlig karakter vil aldri føles godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er egentlig et spørsmål om etikk og moral, ikke om man burde si ifra om man jukset eller ikke, hvis vi skal gå dypt inn i det. Som tidligere nevnt i denne tråden så er samvittighet også en avgjøre faktor når det gjelder å si ifra eller ikke. Det har også en smitteeffekt, som jeg selv har opplevd i min klasse. Det startet med at en jukset på en prøve og på neste prøve jukset en del flere, fordi man ser at det ikke blir oppdaget uansett. Hvor kult vil det da være å gå i en klasse der noen som ikke har øvd og jukser får bedre karakter enn deg? Hvordan vil det føles når du har fått en ufortjent karakter på karakterkortet? Eller som læreren i min klasse gjorde, han hadde en mistanke om at en jukset fordi han ikke får 5+ i naturfag, og testet han om han virkelig kunne pensum. Hva ville du gjort da? Og til slutt; Er det virkelig sånn at vi synes at det er greit å jukse?

 

Kom gjerne med innspill og rett gjerne på meg om jeg tar feil :)

Endret av Bassa.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er egentlig et spørsmål om etikk og moral, ikke om man burde si ifra om man jukset eller ikke, hvis vi skal gå dypt inn i det. Som tidligere nevnt i denne tråden så er samvittighet også en avgjøre faktor når det gjelder å si ifra eller ikke. Det har også en smitteeffekt, som jeg selv har opplevd i min klasse. Det startet med at en jukset på en prøve og på neste prøve jukset en del flere, fordi man ser at det ikke blir oppdaget uansett. Hvor kult vil det da være å gå i en klasse der noen som ikke har øvd og jukser får bedre karakter enn deg? Hvordan vil det føles når du har fått en ufortjent karakter på karakterkortet? Eller som læreren i min klasse gjorde, han hadde en mistanke om at en jukset fordi han ikke får 5+ i naturfag, og testet han om han virkelig kunne pensum. Hva ville du gjort da? Og til slutt; Er det virkelig sånn at vi synes at det er greit å jukse?

 

Kom gjerne med innspill og rett gjerne på meg om jeg tar feil :)

 

 

Fornuftig og bra sagt!

Jeg er helt enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Karakterer er et kunstig system som såvidt har noe betydning på ungdomsskolen uansett. Ikke vær så belærende folkens..

 

EDIT: Og er Baim... og Bassa. samme person? Som gir "hverandre" pluss på alle poster? Tåpelig. :p

 

Det kan jeg garantere deg om at vi ikke er. Det at man er enig i et diskusjonsforum betyr vel ikke at man er samme person. Ser du når innleggene er postet, så vil det være vanskelig å logge ut og deretter logge inn i løpet av et minutt. Hvordan vet du forresten om det er vi som gir hverandre og ikke en tredje person som er enig. Makan til vås!

Lenke til kommentar

Mye likt. Samme type navn, samme type profilbilde, registrert med to dagers mellomrom, en felles venn, begge er damer, begge er mest aktive i Lekeplassen også videre. Jeg sier ikke at dere er samme person, bare at det er tåpelig dersom dere er det.

 

Og ja, at dere svarer hverandre med ett minutts mellomrom er også litt uvanlig.

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Mye likt. Samme type navn, samme type profilbilde, registrert med to dagers mellomrom, en felles venn, begge er damer, begge er mest aktive i Lekeplassen også videre. Jeg sier ikke at dere er samme person, bare at det er tåpelig dersom dere er det.

 

Oi, her er det noen som har hengt seg opp. Hvis du studerer litt på dette forumet så er det nok ikke bare vi som har lignende navn, profilbilde osv. Har faktisk byttet profilnavn tidligere. Enig i at det er tåpelig hvis man er samme person, men hvorfor skulle jeg bruke tid på å ha to profiler?

Lenke til kommentar

Mye likt. Samme type navn, samme type profilbilde, registrert med to dagers mellomrom, en felles venn, begge er damer, begge er mest aktive i Lekeplassen også videre. Jeg sier ikke at dere er samme person, bare at det er tåpelig dersom dere er det.

 

Og ja, at dere svarer hverandre med ett minutts mellomrom er også litt uvanlig.

 

Ikke hvis man er inne på samme forum samtidig. Du gir deg jo ikke heller. Hva hvis man poster noe samtidig da, ville det overbevist deg, eller vil du mistenke at jeg sitter på to pc-er også?

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...