M.K.E.A. Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Sitat fra giblod.no: "Man kan gi 450 ml. blod inntil 4 ganger i året, eller hyppigere om en bare gir blodplasma eller blodplater. I gjennomsnitt gir hver norsk blodgiver nesten 2,3 ganger i året. Dette er et altfor høyt tall. Utfordringen er også at antall tappinger i Norge øker fra år til år ettersom vi kan kurere flere og flere skader/sykdommer og vi blir stadig flere eldre her i landet. De eldre er en gruppe som erfaringsmessig trenger mye blod." Er det bare jeg som ikke skjønner helt her? Man blir innkalt 4 ganger i året, men 2,3 ganger i året er et altfor høyt tall??
BuffyAnneSummers Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 De mener nok at det ikke er forsvarlig å gi blod mer enn 4 ganger i året, for din egen helse sin skyld.
L4r5 Skrevet 7. mai 2013 Skrevet 7. mai 2013 Man KAN gi blod inntil fire ganger i året. Men jeg tror de mener de heller ville hatt flere personer og færre årlige tappinger per person. Det er hvertfall slik jeg tolker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå