Gå til innhold

Den offisielle Padfone infinity - tråden


Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

http://www.engadget.com/2013/08/29/new-padfone-infinity-spied-on-camera-may-arrive-in-september/

http://padfoneclub.com/comment.php?comment.news.68

Håper begge disse ryktene stemmer og at ASUS nå har standarisert designet på alle telefoner og nettbrett, slik at man kan oppgradere brettet og telefonen litt uavhengig av hverandre!

Hadde vært stilig om de slapp et jumbobrett med tastaturdock i tillegg til det de har nå :)

Lenke til kommentar

Pass godt på telefonen deres.

 

Etter en konsert hvor jeg antar jeg må ha skubbet borti noe eller fått slått en flaske eller lignende på telefonen som lå i lommen, sendte jeg tlf til rep. Det er nå gått 4 uker siden jeg sendte. Batteriet og LCD-modulen kan ikke separeres. Dette innebærer en kostnad på 3300,- for glass og skjermbytte. I tillegg tror jeg infocare sliter med å få tak i deler til Padfone Infinity. 4 uker og 3300 kr tilsier...pass godt på telefonene deres.

Lenke til kommentar

Pass godt på telefonen deres.

 

Etter en konsert hvor jeg antar jeg må ha skubbet borti noe eller fått slått en flaske eller lignende på telefonen som lå i lommen, sendte jeg tlf til rep. Det er nå gått 4 uker siden jeg sendte. Batteriet og LCD-modulen kan ikke separeres. Dette innebærer en kostnad på 3300,- for glass og skjermbytte. I tillegg tror jeg infocare sliter med å få tak i deler til Padfone Infinity. 4 uker og 3300 kr tilsier...pass godt på telefonene deres.

Knuste du skjermen din?

 

Dette var ugreie nyheter .. Jeg leverte akkurat padfonen til reparasjon fordi vibrasjonslyden var høy og skjærende. Han duden fra mpx sa jeg skulle få den tilbake ila et par dager, men blir litt bekymra når du skriver det der!

 

Det burde vært en vanlig ordning at man kunne betale produksjonskostnader på en ny tlf hvis man byttet inn en gammel.. Jeg er helt sikker på at en ny tlf produsert av Asus koster langt mindre enn 3300! Ihvertfall koster iphone og sgs4 like over tusenlappen å produsere.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Knuste du skjermen din?

 

Dette var ugreie nyheter .. Jeg leverte akkurat padfonen til reparasjon fordi vibrasjonslyden var høy og skjærende. Han duden fra mpx sa jeg skulle få den tilbake ila et par dager, men blir litt bekymra når du skriver det der!

 

Det burde vært en vanlig ordning at man kunne betale produksjonskostnader på en ny tlf hvis man byttet inn en gammel.. Jeg er helt sikker på at en ny tlf produsert av Asus koster langt mindre enn 3300! Ihvertfall koster iphone og sgs4 like over tusenlappen å produsere.

 

 

 

Skjermen sprakk. Det er derfor jeg mistenker en flaske eller noe lignende. Telefonen lå i lommen hele kvelden, så det er litt uforståelig det der. Det ble nevnt her å legge telefonen med glass inntil kroppen. Enkelt og genialt;)

 

Etter å ha sendt mailkorrespondansen min med infocare direkte til Asus, fikk jeg tilbakemelding om at de var kjent med at reparasjoner tok for lang tid. Samt at dette var noe de jobbet med å utbedre.

Regning sendte Infocare 26.Aug, mens de ventet på andre bestilling av deler. Samtidig hadde de stengt online status check. Da jeg ikke hadde fått noen tlf eller sporingsnummer ila 4 virkedager tok jeg selv kontakt med infocare. De fortalte meg at det var blitt gjort en feil og at delene ville komme 15.Sep.

 

Edit: Infocare mottok reparasjonbekreftelse fra meg 14.Aug

 

Så....

 

Når Asus ble involvert igår fikk jeg sendelsesbekreftelse idag.

 

Problemet her er infocare som gir døyten i kunden så lenge de får pengene sine.

De innrømmet selv at de ikke hadde bestilt alle nødvendige deler i første omgang og at de måtte bestille på nytt. Det er årsaken til ventetiden. Når jeg forespurte om de ikke visste hvordan man reparer Asus produkter fikk jeg som svar at de var distrahert når de bestilte. SØPPELFIRMA!

Endret av loffeleif
Lenke til kommentar

Jeg sendte inn min API 1. August pga touch'n ikke fungerte på 3/5 ned på skjermen og at den var litt løs i venstre øvre hjørne.

Fikk den igjen 21. August lykkelig og glad, helt til jeg tok den opp... Da var det noe som var løst inne i mobilen, så da var det å sende den inn igjen den 22. August.

29. August kom den tilbake uten noe løst, men da fikk den ikke noen mobilsignaler innendørs, og veldig dårlige signaler ute. Prøvde å bytte sim-kort, men det hjalp ikke. Kontaktet Infocare igjen, da fikk jeg ett skjema jeg kunne fylle ut om å få bytte enhet hos Asus, men fikk avslag pga det ikke var byttet noe del sist gang den var på service.

2.September ble den sendt på nytt for å fikse signalproblemene og i skrivende stund er mobilen atter en gang på vei tilbeke til meg fra service..

 

Er nå spent på om den fungerer som den skal..

Lenke til kommentar

Hei til dere begge.

 

Jeg nevnte såvidt her før at InfoCare er et møkkafirma.

Dere har bare et reelt alternativ og det er å kontakte Asus med detaljene.

Jeg tok kontakt via Facebooksiden, Asus Sverige hvor jeg forespurte en E-post adresse hvor jeg kunne sende min mailkorrespondanse med InfoCare. Som nevnt tidligere gikk ting uhyre fort herfra.

 

Involver Asus med en gang og fortell dem hvordan InfoCare får dem til å framstå.

Jeg gjorde det ettertrykkelig klart at jeg var kjempefornøyd med telefon, men at jeg aldri kunne anbefale Asus så lenge InfoCare var involvert.

 

Måten InfoCare opererer på er fullstending uholdbar og Asus må vite dette.

 

Akkurat nå poppet det mail fra InfoCare: Halv pris på service pga surret deres.

Fy f*** som Asus har ordnet opp!

 

Edit: Nei man kommer nok ikke utenom InfoCare om man skal beholde garantien med Asus :hm:

Endret av loffeleif
Lenke til kommentar

Sendte inn ett skjema (Credit / Swap analysis application) til asus idag. Fikk svar ganske fort om jeg kunne sende kvittering og denne kommentaren: "We are sorry for your troubles".

Jeg sa også at jeg var veldig fornøyd med mobilen, men at infocare bare lagde trøbbel når de fikset den Fikser problemet, men glemmer å skru på plass alt sammen. Spurte om det var noen andre i norge som kunne fikse den, men ikke fått noe svar på dette.

 

På kopi av jobbskjema til InfoCare stpr det; "tested ok" det vil jeg ikke påstå er riktig når man hører at noe er løst inni mobilen....

 

Vet heller ikke om jeg får igjen penger eller ny mobil. ( det ryktes jo en ny padfone infinity med snapdragon 800 brikke istede for 600... ;) )

Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar av Asus.

 

"We have now created this appliance
First of all we would like to remind you that your unit is a 2in1 and you need to send in both phone and station together and also dont forget to send in with the charger

What happens now is that it goes in for the analyze, if they can duplicate the issue (something is loose inside again) they will credit the unit
Then the credit goes back to the distributor and from them back to the store

The store can then choose if they want to pay out what you paid for it or to give you a completely new unit, you will have to discuss this with them when the credit is done

Hope that our explanation is good enough, if not, please do ask if you feel uncertain over anything



Have a nice day"

 

Så da forsvinner den til Nederland en tur...

 

Bestilte mobilen 29.06.2013. Fikk den 04.07.2013. Da fungerte den fint i 3 uker, etter det har den vært litt over 5 uker på service hos infocare. Hadde de klart å skru på plass alle deler etter første gang, hadde jeg vært strålende fornøyd med de, men den gang ei...

Endret av SunHill86
Lenke til kommentar

Titta litt på Xperia Z1... men API med snapdragon 800 frister litt også ;)

Hadde det ikke vært for at infocare ikke klarte å gjøre jobben sin, så er API en knall god mobile det ja :)

Lyst til å beholde den, men fikses må den.

 

Dere får høre hva Asus sier når den tid kommer. Pakka blir plukket opp av TNT Express eller DHL i morra (torsdag)...

 

Det er ikke lenger bare rykter at det skjer noe med API ;)

 

http://youtu.be/pDd6gINBv3s

 

eventuelt denne:

 

http://www.asus.com/event/PadFone_The_Future/

 

 

 

edit: en ekstra link og en skrivefeil.

Endret av SunHill86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...