Gå til innhold

2 stk på samme steam konto online og offline ?


Anbefalte innlegg

Er det noe fyfy og være 2 stk på 1 steamkonto om han ene er i offline modus og han andre er i online modus ?

 

Har en venn som vil spille Bioshock infinite på min steam mens jeg holder på med noe annet men siden jeg skal spille online og han ikke trenger og være online på steam siden det er singleplayer så tenkte jeg at han kunne da spille på min konto i offline modus mens jeg er online i multiplayer spill ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Steam-konto er i utgangspunktet personlig, så du har ikke tillatelse i følge EULA til å låne den bort. Når det er sagt så har du kjøpt en lisens for å spille spillet når som helst. Hvis personen spiller Bioshock og du ikke spiller Bioshock samtidig så kan jeg ikke se at dette skal være ulovlig.

Lenke til kommentar

I verste fall så blir kontoen din sperret grunnet brudd på reglene.

 

Og om Steam reagerer på pålogging fra to forskjellige områder, så kan det skje.

 

Hvis han først skal spille det uten å betale, kan ikke han like godt piratkopiere det?

 

Joda vi snakka om det men han instalerte bioshock når han var hos meg via steam og nette hjemme hos han gjør så dette vil ta 2-3 dager og instalere/laste ned via piratkopiering. Men om han spiller hjemme og på offline modus og har dratt ut internet kablen så er det jo ingen måte for steam og sjekke dette på uansett.

Lenke til kommentar

Hvis han først skal spille det uten å betale, kan ikke han like godt piratkopiere det?

Da er du iallfall gått over streken. Hvis det her er snakk om at poster spiller noe annet mens vennen spiller Bioshock, så kan jeg ikke se det store juridiske problemet. Hvis han derimot spiller Bioshock online mens vennen spiller offline så brukes mer enn den ene lisensen som det har blitt betalt for, og da er det et problem.

Lenke til kommentar

Da er du iallfall gått over streken. Hvis det her er snakk om at poster spiller noe annet mens vennen spiller Bioshock, så kan jeg ikke se det store juridiske problemet. Hvis han derimot spiller Bioshock online mens vennen spiller offline så brukes mer enn den ene lisensen som det har blitt betalt for, og da er det et problem.

 

Bioshock er vell ikke online spill uansett , Men jeg bryr meg ikke om hva som er lov og ikke i bunn og grunn men tenke om det var noen måte for steam og se dette om han spilte i offline modus og jeg i online modus på steam , Men ba han bare spille uten internet kabel så har de ikke tilgang uansett.

Lenke til kommentar

… Men jeg bryr meg ikke om hva som er lov og ikke i bunn og grunn …

Steam-klienten logger hva som blir spilt offline også og sender info til serveren når den kommer online igjen. Om den logger _når_ et spill blir spilt og sammenlikner med online-logg fra samme konto vet jeg ikke.

Uansett så er det et brudd på EULA å gi andre tilgang til din Steam-konto.

Lenke til kommentar

Dette er mulig, men på ingen trygt.

 

Jeg vil anbefale at spillet kjøpes, ikke på noe moralsk grunnlag, men fordi det kommer til å bli veldig surt for deg å få steam-kontoen din sperra, hvis det skjer mister du alle spillene dine. Få vennen din til å kjøpe spillet selv, er dumt å risikere steam-kontoen sin fordi en fyr ikke har råd til et spill.

 

Steam logger spilletid mens du er offline. Gå i offline mode, spill en time. Du kommer til å se at den timen vil bli ført på profilen din.

Endret av JonasKFC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...