Gå til innhold

Bruke laptops skjerm


Gaston

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har to laptoper som fungerer fint. Den ene har ved et uhell fått sprekt skjermen, slik at jeg ikke kan se noen ting. Så spørsmålet er: Kan jeg koble den ene laptopen til den andre slik at jeg får bildet av den på min andre skjerm.

 

Herregud å dårlig forklart, men håper noen skjønner dette. Har no viktige filer jeg gjerne ville sett på.

 

Har ingen annen skjerm foreløpig uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neppe, med mindre denne laptopen støtter det helt spesielt - er vel ingen som gjør mener jeg..

 

Og "Mannen med ljåen" stjal ordene ut av munne på meg - du kan flytte harddisken over - ta en backup til en eksterndisk eller noe og flytte den andre tilbake igjen (den originale).

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Kort svar. Nei. Laptopene dine har antageligvis bare ut-porter til bilde, og ikke inn.

 

 

Langt svar: Du får sikkert tak i en duppedings du kan sette mellom HDMI-porten på den med ødelagt skjerm, og i USB-porten på den med fungerende skjerm. Dette er forøvrig bare spekulasjon, så da må du nok google litt.

 

Man kan jo også bruke nettet til å overføre bildet, men det krever jo litt konfigurasjon (noe som blir vanskelig da du ikke ser skjermen).

 

Hvis du er litt hardware-teknisk, kan du jo se om du får flyttet over harddisken fra den ene maskinen til den andre. Du kan støte på litt driverproblemer, men safe-mode boot burde være nok til å redde filene dine.

 

LETTESTE ALTERNATIV: Ta med laptopen til en skjerm (kamerat, familie, nabo, o.l) :huh:

Endret av Leakim1991
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...