ChristofferGundesø Skrevet 28. april 2013 Skrevet 28. april 2013 Hei:) jeg skal ha teorieksamen på lett mc på Mandag(29.04-13) og har en del spørsmål. jeg er veldig usikker på om jeg kommer til å bestå, jeg kjøpte ukespass på teoritentamen.no i starten strøyk jeg på alle 25 av 40 osv, men nå har jeg fått til 5 beståtte prøver, feilene varierer fra 2-6 feil, jeg tror det er fordi jeg har fått de samme spørsmålene så mange ganger at jeg nesten kan de på rams. jeg føler at jeg har lest litt for lite, men nå gjør jeg siste innspurt og leser i boka nesten hele tiden. det jeg lurte på var om noen som har tatt teorieksamen på lett mc kan gi meg noen tips, og hva jeg burde lese mest på. så lurte jeg på hvordan man regna ut bremselengde, og sånnt, jeg sitter helt fast på det, og fra km/t til meter i sekundet eller minuttet.. da jeg skal ta denne imorgen håper jeg på svar fortest mulig:) på forhånd takk
Multiverktøy Skrevet 28. april 2013 Skrevet 28. april 2013 Bremselengde kommer vel ann på hvilke bremser du har og hvor mange hjul osv ? Bremselengde kommer vel også ann på hvilke bremser du har og hvor mange hjul osv ?
Isbilen Skrevet 28. april 2013 Skrevet 28. april 2013 Når du skal regne ut bremselengde er det vel snakk om at du får oppgitt en lengde i en viss hastighet, og så skal du oppgi hvor mye lenger eller kortere det blir i en annen. Alt du trenger å huske er at bremselengden øker med kvadratet av fartsøkningen, altså vil dobbel fart si firedobbel bremselengde.
Cutthroat Bill Skrevet 28. april 2013 Skrevet 28. april 2013 For å regne om km/t til m/s, så deler du bare på 3,6. Mer her: https://www.trafikkvideo.no/nettsted/utregning-av-bremselengde-reaksjonslengde-og-stopplengde
quantum Skrevet 2. mai 2013 Skrevet 2. mai 2013 ... og hvor mange hjul osv ? Hm, hvor mange hjul kan det være på en mc montro? Men som noen andre alt har nevnt, det er ikke relevant i forhold til hvordan oppgavene på prøven ser ut. Da får du oppgitt bremselengde ved en hastighet og skal regne om til en annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå