Gå til innhold

Kjøre funksjon når bilde blir klikket på


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som tittelen sier så vil jeg jeg gjerne at en javascript funksjon blir kjørt når jeg trykker på et bilde på nettsiden. Har søkt litt rundt men fant ikke noe jeg forsto. Er relativt fersk så jeg trenger ikke den mest stilige metoden, men den letteste. Kan nesten ikke noe jQuery enda så vil helst unngå det.

Noen som kan hjelpe meg? :)

Endret av Wakarimasen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske, prøvde til og med å sette inn akkurat det samme skriptet som det over og det funket heller ikke. Kun når jeg bare har den koden du postet funker det. Tror det er ettellerannet med enten hhtml-delen eller css-delen.

 

EDIT:

Fikk eksempelet til å funke nå. Tror kanskje jeg får den andre til å funke også. Takk for hjelpen forresten :)

Endret av Wakarimasen
Lenke til kommentar

Fordi det er god skikk og separere markup og oppførsel.

Målet med HTML-kode er å bygge dokumentets struktur, ikke spesifisere oppførsel.

 

I tillegg er det dumt å tillegge seg denne vanen da den kun lar deg knytte én hendelseshåndterer til hver event, og lar deg ikke knytte hendelseshåndterere til andre enn standardhendelsene.

 

http://en.wikipedia....sive_JavaScript

 

EDIT:

Kan selvfølgelig fortsette å legge ut om at det er ugunstig å knytte funksjoner til det globale navnerommet osv.

// globalt navnerom
function minFunksjon(parameter) {
 // kode
}

// -------- privat navnerom
var MinApp = MinApp || {};

MinApp.minFunksjon = function (parameter) {
 // kode
}

Blablabla... Men det er nok noe man kun trenger å fokusere veldig på hvis man vil gå nærmere inn på Javascript.

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...