Gå til innhold

Anbefal meg en skjerm


zillyDuck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv en 17" Sony Multiscan G220. Det er en Trinitonskjerm, og nei, de to horisontale stripene er ikke plagsomme, de venner du deg til. Dessuten "forsvinner" de ofte når du spiller og ser på film. Anbefaler denne skjermen. Om du skal ha 19" så er det suverent om du har TVkort, men den må plasseres ganske langt bak på bordet, ergo, du må ha et stort bord. :grin:

Lenke til kommentar

Ah, 19" arbeidsflate (vel, ikke effektivt, men though...) er rimelig herlig i forhold til 17". Men om det står på pengene, får du bedre bilde om du bruker dem på bedre billedkvalitet enn størrelse.

Kommer an på hva du foretrekker da, selv kunne jeg aldri tenke meg noe annet enn 19" nå, og jeg lover deg, prøver du forskjellen er det over og ut for 17".

 

-P-

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-14 00:05, janken skrev:

Slik jeg har forstått så er SONY 19" CPD-E400 en meget bra skjerm. Er det noen som har erfaring med denne vil jeg svært gjerne høre.

Skjermen har flatscreen å trinitron bilderør.



 

Har G400 som er en modell større, men har en kompis som har E400, det er ikke mye forskjell, jeg så ikke noen forskjell.

Jeg har muiigheten for å koble til to maskiner da :grin:

Lenke til kommentar

Quote The man!

det er bedre med en bra 17" enn en billig 19".

en billig 19" pleier ikke å ha så gode farger eller like behagelig bilde som en 17" til samme prisen.

_________________

 

 

Den argumentasjonen holder ikke i dag The man , men var ok får 2-3 år siden da 19 tommerne var dyre og kun noen få var litt rimelige, men de var ikke så bra.

 

I dag er det anneledes og man får en meget bra 19 tommer til under 3000 kr :grin:

 

Så zillyDuck kjøp deg 19 tommer.

 

Jeg hadde en Hansol 710a (17 tommer) og bytta til en Samsung syncmaster 950p (19 tommer) , noe jeg IKKE har angret på :grin:

 

Som tidligere nevnt du får en meget god og skarp 19 tommer nå til under 3000,-

 

EKS: Samsung Syncmaster 957p 19" 2812,-(nesten flat)på databutikken

eller en LG Electronics 99G 19" 2712,- på it-data.no

 

begge 2 er meget gode og skarpe 19 tommere :smile:

 

_________________

AMD Athlon XP 1500+

Microstar K7T Turbo 2

Apacer 256MB PC133

Ashima 350W Kabinett

Hercules Prophet 4500

Samsung 48X CD-Rom

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 950P "19"

Samsung 40 GB

 

 

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-14 15:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-14 00:05, janken skrev:

Slik jeg har forstått så er SONY 19" CPD-E400 en meget bra skjerm. Er det noen som har erfaring med denne vil jeg svært gjerne høre.

Skjermen har flatscreen å trinitron bilderør.


 

Har en sånn (riktignok en 400p), veldig bra og sylkarp selv i 1600x1200 om du har et bra nok skjermkort (les: ikke nvidia) spør du meg. Hørte en del klager på geometrifeil på de første som kom, men jeg har aldri sett noe til det.

 

Kjøp uansett en skjerm med flatt bilderør, uansett hvilke merke det er. Eneste faren med det er at du blir fort bortskjemt og buet skjerm blir plutselig utrolig kjipt.

 

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-02-14 16:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-14 00:05, janken skrev:

Slik jeg har forstått så er SONY 19" CPD-E400 en meget bra skjerm. Er det noen som har erfaring med denne vil jeg svært gjerne høre.

Skjermen har flatscreen å trinitron bilderør.


 

Sitter med en Sony 19" CPD-E430, og det er en nyere versjon av den skjermen du nevner, dog, uten noen nevneverdige forskjeller.

 

Jeg er meget godt fornøyd. Og de horisontale stripene alle snakker om, de er nesten ikke synlige, for å gi et lite inntrykk, så ser jeg dem nesten ikke nå, når jeg skriver denne meldingen, de blander seg perfekt inn i "rute nettet" som er bakgrunnen på hardware.no

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-14 00:05, janken skrev:

Slik jeg har forstått så er SONY 19" CPD-E400 en meget bra skjerm. Er det noen som har erfaring med denne vil jeg svært gjerne høre.

Skjermen har flatscreen å trinitron bilderør.



 

Har en sånn(E400P) jeg også :smile: ...

Meget godt fornøyd med denne skjermen! Fikk tips om å kjøpe denne av noen på forumet her, glad jeg gjorde det da jeg først vurderte Hansol 19" CRT 920EF TCO-99 FLAT.

 

Har nettopp en Hansol 19" CRT 920EF TCO-99 FLAT stående på kontoret, og den kan ikke måle seg med Sony'n i skarphet og fargegjengivelse. Sony'n klarer også 91Hz i 1200*1024, som er behagelig for øyet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...