Gå til innhold

XSplit broadcasting, hvordan få lyd?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en fuglekasse med kamera og mikrofon i. Til PCen har jeg tilkoblet en

Dazzle boks, se bilde.

 

Jeg har kobblet gul til gul og hvit til hvit, men får ingen lyd. Grunnen til at jeg har knyttet dette til Xsplit broadcasting er forde jeg streamer det live via Ustram ghennom dette programmet, og skulle veldig gjrene hatt lyd.

 

Så lurer jeg på en ting til, hvorfor får jeg opp denne beskjeden. (Se bilde)

post-283136-0-23936300-1366919545_thumb.jpg

post-283136-0-15816900-1366919731_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med rød da? I lydinstillinger i Xsplit, har du valgt at det er Dazzle som skal være lydkilden?

 

Og dropped-frames advarselen betyr at PCen din strever med å streame feeden, muligens pga for den sliter med å henge med, for dårlig hardware. Du kan prøve å sette ned kvaliteten.

Lenke til kommentar

Hva med rød da? I lydinstillinger i Xsplit, har du valgt at det er Dazzle som skal være lydkilden?

 

Og dropped-frames advarselen betyr at PCen din strever med å streame feeden, muligens pga for den sliter med å henge med, for dårlig hardware. Du kan prøve å sette ned kvaliteten.

 

Kameraet som er kobblet til har kunn hvit og gul inngang.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Først kan vi se på hvilke innstillinger du kjører på xsplit, hvilken res? bitrate o.l.

 

Hvis du ser på mikrofon innstillinger på xSplit, så kan Dazze Video Creator stå som mikrofon.

 

Det er ingen valg som heter Dazze Video Creator (se bildet)

post-283136-0-61827000-1367013732_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du skal jo ikke velge det som mikrofon :p

Du må legge det til som source, altså du skal jo streame fra Dazzle så da må du innpå Add/Add Camera og så velge Dazzle. At du får dropped frames har nok mest med at du enten streamer med for høy bitrate som linjen din ikke takler, eller at servern du streamer til ikke klarer å henge med. Sistnevnte er mest vanlig. Dette kan du unngå på settings på kanalen din i Xsplit og sjekke listen over servere, der kan du velge den servern med lavest mulig ms. For deg burde det være Amsterdam eller Default.

Lenke til kommentar

Xsplit samler inn lyden i fra alle kildene som kjører ut fra PCen din automatisk.

 

Om du skal ha lyd i fra eksterne kilder som mic. o.l. må du legge til kilder eller velge mic kilde i Xsplit. Kan godt hjelpe deg om du tar kontakt på skype. Bare send meg en PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...