Gå til innhold

Hvilket system har dere for og sikkerhetskopiere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler å sjekke ut Jotta eller tilsvarende tjenester, nå er jeg ingen proff fotograf og har noen få betalte jobber, men hadde ikke klart tanken på å miste nesten 5 år med bilder.

For meg er ikke en skytjeneste et alternativ for øyeblikket, må i tilfelle bli ekstern disk som lagres på jobben eller hos slektninger. Målet er å få til det i løpet av året (men det var det i fjor også). Venter bare på noen uker med god tid...

Lenke til kommentar

Jeg tror svaret må bli flere steder.

Legger bildene på en hjemmeserver + en ekstra PC. Tar også kopi på DVD som jeg legger i en brannsafe på kontoret. Innrømmer gjerne at det er litt for lenge mellom hver gang jeg tar backup av bildene. En harddisk er en mekanisk sak og alt mekanisk vil før eller senere ryke. Men heldigvis er det hele 13 år siden jeg sist opplevde diskkrasj så noen uker er vel ikke noen kjemperisiko.....

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tar alltid vare på bildenen både i originalt og redigert format, men sletter de som ikke er bra. Har alle bilder på HDD i bærbar PC, ekstern HDD som vanligvis ikke er i nærheten av PC, CD/DVD i safe hjemme, og i SkyDrive (her får du 7 GB gratis, og grei pris på mer plass). Kom godt med for en stund siden, da jeg blemmet skikkelig og slettet hele bildekatalogen på PCen.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...