Gå til innhold

frikort / skattekort


Player10

Anbefalte innlegg

Hei jeg har begynt å jobbe nå , ca 1 måned siden, jeg jobber som deltid, egentlig mest når de trenger meg, men de siste har vi snakket om faste dager 2 ganger i uka + 1 gang i helgen av og til, men jeg visste ikke hvor mange timer jeg skulle jobbe i uka før jeg bestilte frikorte, men jeg kan jo skaffe meg skattekort etter at jeg har blitt betalt mer en 39500 men da må jeg skaffe meg det så fort så mulig får å unngå 50 % skatt? Forresten er det del 1 og 2 eller del 3 jeg lever til arbeidsgiver?

Endret av Player10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du leverer del 1 til hovedarbeidsgiver, og del 2 til eventuelle biarbeidsgivere.

 

Når du skaffer deg skattekort avgjør hvor mye skatt du må trekke. Du betaler like mye skatt uansett. Hvis du allerede nå vet at du vil tjene mer enn frikortgrensen bør du skaffe deg et ordinært skattekort nå (og få lavere trekkprosent) enn senere (og måtte trekke mer skatt).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du leverer del 1 til hovedarbeidsgiver, og del 2 til eventuelle biarbeidsgivere.

 

Når du skaffer deg skattekort avgjør hvor mye skatt du må trekke. Du betaler like mye skatt uansett. Hvis du allerede nå vet at du vil tjene mer enn frikortgrensen bør du skaffe deg et ordinært skattekort nå (og få lavere trekkprosent) enn senere (og måtte trekke mer skatt).

Jeg vet ikke før 15 mai, om jeg kommer til å jobbe lenger. Derfor .. Men hvis jeg skulle se at jeg kommer til å passere over 39 500 da vil jeg skaffe meg før jeg går over grensen burde det ikke gå greit da?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...