Gå til innhold

Hjelp til å velge mellom 2 PC'er (Radeon vs NVIDEA)


Anbefalte innlegg

Har laget meg 2 PC oppsett nå etter 3 uker med titting på forum, youtube og litt generell googling.

 

PC'en kommer til å bli brukt hovedsakelig til gaming.

 

PC1: Hvit/svart finish, hvite led utvendig. Blå/svart innmat

PC2: Gunmetal/svart finish, røde led utvendig. Svart/rød inmat

 

Grafikkkort: Har designet de 2 litt opp imot fargekoder og ofret lite design over funksjon. Her er det hovedsakelig GTX 680 mot radeon hd 7970. Har hørt de er så godt som jevngode i alt bortsett fra at 7970 er udugelig til å streame med, noe som kan bekrefte eller avkrefte dette ?

 

nvidia-vs-ati.jpg

 

:hmm:

Mus og tastatur:

Har gått for Steelseries løsninger på den ene og CM Storm på den andre.

 

Har fått med meg at Steelseries har veldig god mus, så har gått for en etterfølger av Sensei serien med rubber coating, fint for svette fingre. Tatstaturet til Steelseries er mekanisk og helt enkelt, liker litt dårlig at de har flyttet litt på tastene for å få bedre plass men en blir vel vant med det. Virker veldig bra men veldig standard.

 

 

 

CM Storm versjonen av mus er så godt som lik, med har bedre score av hva jeg har sett en det steelseries musen som virker veldig lik. Keyboardet virker fancy og bra, gode omtaler fra brukere og skribenter.

 

 

 

PC1 (7970 & Steelseries, Hvit/svart finish, hvite led utvendig. Blå/svart innmat)

PC2 (680 & CM Storm, Gunmetal/svart finish, røde led utvendig. Svart/rød inmat)

 

Hvis DU skulle velge, hvilken og hvorfor ?

 

Er det noen som har noe innspill på valgene så kom med dem men vit at her er det ikke skvist pris mot funksjon men også design.

Endret av Haawkings_InnleggNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ene oppsettet er vel omtrentlig like bra som det andre, men jeg har hørt at Radeon grafikkort yter generelt bedre enn Nvidia kort AKKURAT nå, pga. gode drivere. Jeg ville anbefale å velge kort etter hvilke spill du har tenkt å spille. Nvidia er bedre i f. eks. BF3, mens Radeon er bedre i Hitman: Absolution.

Men ingen av oppsettene er et dårlig valg, egentlig en vinn-vinn situasjon :laugh:

Lenke til kommentar

Det ene oppsettet er vel omtrentlig like bra som det andre, men jeg har hørt at Radeon grafikkort yter generelt bedre enn Nvidia kort AKKURAT nå, pga. gode drivere. Jeg ville anbefale å velge kort etter hvilke spill du har tenkt å spille. Nvidia er bedre i f. eks. BF3, mens Radeon er bedre i Hitman: Absolution.

Men ingen av oppsettene er et dårlig valg, egentlig en vinn-vinn situasjon :laugh:

Nyere titler som Tomb Raider, Hitman: Absolution, Bioshock: Infinite, Crysis 3 og Far Cry 3 egnes best for AMDs grafikkort. I tillegg vil nye Battlefield 4 gjøre det samme. Sånn sett er kanskje AMD veien å gå.

Nvidia. Uten tvil hvis du er villig til å investere litt mer penger for litt mindre ytelse.

 

Radeon oppsettet er bedre grafikkmessig men personlig syns jeg AMD har lavkvalitetsfølelse.

 

Dette er kun min mening og vet at du vil bli fornøyd uansett :)

 

Det dere nevner her er vel snakk om relativt små marginer fra hva jeg har sett på benchmarks hvis en ikke går crossfire, amd virker generelt for å stort sett gi mer for pengene, men tror kjøling og kvaliteten på msi gfx kortet er ganske mye bedre, lenger levetid kanskje, men er det verdt det ?

 

Men skulle dere velge mellom de 2 systemene, med kabinett mus/tastatur & grafikk kort oppsett, hvilken ville dere valgt ?

Lenke til kommentar

Det dere nevner her er vel snakk om relativt små marginer fra hva jeg har sett på benchmarks hvis en ikke går crossfire, amd virker generelt for å stort sett gi mer for pengene, men tror kjøling og kvaliteten på msi gfx kortet er ganske mye bedre, lenger levetid kanskje, men er det verdt det ?

 

Men skulle dere velge mellom de 2 systemene, med kabinett mus/tastatur & grafikk kort oppsett, hvilken ville dere valgt ?

Nja... Ville nå valgt 7970 GHz Vapor-X dersom du bare skal spille ;) Rett og slett, pga. god kjøling, bedre ytelse, og lavere pris. Komplett har tydeligvis problemer nå, så kan ikke kommentere resten av oppsettet. AMD sliter med CFX nå, så dersom du skal ha to kort, så anbefaler jeg SLi 680, eller ett Titan... ;) AMD kortene OCer også bedre :)

@Wassup Har du fulgt med de siste 6+ Månedene? AMD yter bedre/likt i BF3 nå ;)

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Hvis AMD sliter med CFX nå så har ikke CFX funket i det hele tatt før :p CFX støtten på 7000 serien har vært horribel :p

CFX-støtten på 7000-serien er helt fin den, har ikke hatt noen spesielle problemer utenom microstutter.

Uansett skal du bruke 4k på et kort nå burde du bruke 3k mer og kjøpt TITAN

:omg:

Det var et merkelig hopp i tankegang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, men det vel heller ikke bevis at microstutter, og frametimes problemer er det samme... Nvidia sliter også med microstutter, men ikke like mye med frametimes

Nei, men nå regnet jeg med at du snakket om CFX, og da er dårlige frametimes vanligvis umulig å skille fra microstutter.

For arni er eneste argumentet at Nvidia sliter med microstutter fordi da kan han ignorere at dagens SLI fungerer vesentlig bedre enn CFX. Frametime problemet er noe som han ikke vil innrømme at finnes for da er CFX like bra på alle måter :p

Jeg ignorerer ikke at SLI er en bedre teknologi enn CFX er for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Nei, men nå regnet jeg med at du snakket om CFX, og da er dårlige frametimes vanligvis umulig å skille fra microstutter.

 

Jeg ignorerer ikke at SLI er en bedre teknologi enn CFX er for øyeblikket.

 

Fy søren arni. Dette har du kranglet og slengt så mye drit om at jeg blir kvalm. du har nektet å gå med på at sli er bedre når du VET at den er det.

Lenke til kommentar

Fy søren arni. Dette har du kranglet og slengt så mye drit om at jeg blir kvalm. du har nektet å gå med på at sli er bedre når du VET at den er det.

SLi er bedre ATM, noe han har sagt, men AMD skal visstnok release en driver fix på CFx Frametime problemet, hvis det jeg husker er riktig, så skulle den fixen hjelpe på microstutter også ;)
Lenke til kommentar

SLi er bedre ATM, noe han har sagt, men AMD skal visstnok release en driver fix på CFx Frametime problemet, hvis det jeg husker er riktig, så skulle den fixen hjelpe på microstutter også ;)

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-AMD-Improves-CrossFire-Prototype-Driver

Fiksene er på vei, men det er sannsynligvis et par måneder til de kommer i en WHQL...

 

HD 7990 har for øyeblikket to små fordeler over 690:

Muligheten for 5x1 portrait

Bedre ytelse i OpenCL

Ellers er 690 et bedre kort, og Titan et enda bedre kort.

Lenke til kommentar

http://www.pcper.com...rototype-Driver

Fiksene er på vei, men det er sannsynligvis et par måneder til de kommer i en WHQL...

 

HD 7990 har for øyeblikket to små fordeler over 690:

Muligheten for 5x1 portrait

Bedre ytelse i OpenCL

Ellers er 690 et bedre kort, og Titan et enda bedre kort.

 

What? 7990 burde jo være mye bedre? er ikke ytelsen sånn 10-15% bedre a?

 

Greit at jeg mener du har skrevet det i blått og at det ikke er korrekt btw, men du har slaktet meg om og om igjen fordi jeg har anbefalt SLI over CFX til folk.

 

SLi er bedre ATM, noe han har sagt, men AMD skal visstnok release en driver fix på CFx Frametime problemet, hvis det jeg husker er riktig, så skulle den fixen hjelpe på microstutter også ;)

 

Det hadde vært gull da. ingen tvil om hva som har best rå ytelse i denne prisklassen :D(det er 7970ghz cfx)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...